کد خبر : 301650
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
-

افزایش استقبال فارغ التحصیلان از طرح کارورزی

افزایش استقبال فارغ التحصیلان از طرح کارورزی

تازه ترین آمار اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از ۱۵۲ هزار نفر از فارغ التحصیلان و کارجویان در این طرح ثبت‌نام کرده‌ و حدود ۱۱ هزار واحد از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده‌اند.

به گزارش عصرقائم، طرح کارورزی یکی از طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده تا با اجرای این طرح، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

بر اساس آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور، تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر از داوطلبان، ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد ۶۱ هزار و ۶۶۴ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

همچنین بیش از ۲۱ هزار بنگاه پذیرنده به عنوان بنگاه اقتصادی در طرح ثبت نام کرده اند که از مجموع این تعداد، ۱۱ هزار و ۹۶۶ واحد مشمول معافیت بیمه‌ای شده‌اند.نتایج این گزارش نشان می دهد که ۱۱۱۰ قرارداد نیز در دست اجرا است.

افزایش استقبال فارغ التحصیلان از طرح کارورزی

بر اساس این آمار، تعداد متقاضیان و بنگاه‌های ثبت‌نام کرده نسبت به ماه‌های گذشته، روبه رشد بوده است؛ چنانچه تعداد کارجویان و فارغ التحصیلان ثبت نام کننده در این طرح تا ۲۳ بهمن ماه سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۳۶۱ نفر و واحدهای مشمول برخورداری از معافیت‌ مالیاتی، ۱۰ هزار و ۷۱۲ واحد بوده که با گذشت بیش از دو ماه، آمارهای جدید از افزوده شدن ۱۶۵۱ نفر از کارجویان و ۱۲۵۴بنگاه اقتصادی و استقبال از این طرح حکایت دارد.

پراکندگی جغرافیایی اجرای طرح حاکی از آن است که استان فارس بیشترین تعداد داوطلب، واحد پذیرنده و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده و کمترین تعداد واحد پذیرنده و قرارداد منعقده نیز به استان هرمزگان تعلق دارد.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن توسط دولت به کارورز پرداخت می شود.مهمترین مزیت پیش بینی شده برای کارآفرینان و کارفرمایان در طرح این است که در صورت جذب کارورز، از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شوند.

از نگاه بسیاری از کارشناسان، طرح کارورزی بستر آشنایی فارغ التحصیلان با محیط کار را فراهم کرده و موجب افزایش قابلیت‌های آنها برای جذب فرصت‌های شغلی در آینده و ورود به بازار کار می‌شود.

داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی جهت بهره مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای می توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی  https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

افزایش استقبال فارغ التحصیلان از طرح کارورزی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 10 =