کد خبر : 301711
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
-

آمریکا: حقوق بشر محور مذاکراتمان با مصر بوده

آمریکا: حقوق بشر محور مذاکراتمان با مصر بوده

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که در دیدارهایش با مسئولان مصری به موضوع حقوق بشر پرداخته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل و رئیس ماه جاری میلادی شورای امنیت در کنفرانس مطبوعاتی درباره وضعیت حقوق بشر در مصر گفت: دولت آمریکا در اینکه پرونده حقوق بشر را در اولویت های اصلی خود در روابطش با هر کشوری قرار دهد موفق بوده است. ما در تعاملمان با مصر در تمام دیدارهایمان با مسئولان مصری به پرونده حقوق بشر می‌پردازیم. در هر دیداری این موضوع در دستورکار ماست.

وی درباره اقدامات دولت آمریکا برای فشار یا تغییر سیاست‌های مصر درباره حقوق بشر و هزاران بازداشتی سیاسی از جمله علاء عبدالفتاح گفت: این مسئله یک اولویت بزرگ برای دولت آمریکاست. این یک تغییر اساسی در مقایسه با دولت‌های قبلی است. دولت‌های قبلی به موضوع حقوق بشر به عنوان اولویت اصلی نگاه نکردند.

گرینفیلد درباره دوگانه بودن معیارهای دولت آمریکا در تعامل با حمله روسیه به اوکراین و تعامل با هم‌پیمانانش مثل اسرائیل و کمک‌های نظامی که سالانه بالغ بر چهار میلیارد دلار است، گفت: “اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به یک اندازه مستحق برخورداری از آزادی، امنیت، توسعه و کرامت هستند. ما دیدگاهمان را توضیح دادیم و تأکید کردیم که باید هر کدام از دو طرف اقدامات یکجانبه‌ای را اتخاذ کنند که ممکن است به وخامت اوضاع منجر شود و تلاش‌ها درباره راهکار تشکیل دو کشور را از بین ببرد.”

وی تأکید کرد: دو طرف متأسفانه اکنون از یکدیگر دور هستند و زمینه برای مذاکراتی که به راهکار تشکیل “دو کشور” یا ازسرگیری آن منجر شود، فراهم نیست.

گرینفیلد درباره سفرش به منطقه در نوامبر و دیدارش با مسئولان اسرائیلی و فلسطینی صحبت کرد و گفت: من معتقد نیستم که سیاست ما با سیاست‌های دیگرمان در منطقه دیگری از دنیا فرق داشته باشد. اما موضع قوی خود را درباره حمایت از “امنیت اسرائیل” که در معرض حمله حماس قرار می‌گیرد توضیح دادیم. ما باید در حمایت و دفاع از اسرائیلی‌ها برای دفاع از خودشان در برابر حملات موشکی حماس و گروه‌های “تروریستی” دیگر قوی باشیم. اما این را هم واضح گفتیم که فلسطینی‌ها مستحق صلح و توسعه هستند.

سفیر آمریکا اعلام کرد: شورای امنیت سه جلسه درباره سوریه برگزار کرد؛ وضعیت سیاسی و انسانی و سلاح شیمیایی.

وی درباره سفری به منطقه درباره سوریه و کمک‌های انسانی صحبت کرد.

او موعد این سفر را مشخص نکرد اما پیش بینی می‌شود که ماه میلادی آتی به مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه سفر کند.

گرینفیلد همچنین مدعی شد: “نظام بشار اسد آنچه را که برای عادی سازی روابط با جامعه بین المللی لازم است، ارائه نکرد به ویژه اینکه مردمش همچنان گروگان هستند و به نقض حقوق بشر در حق سوری‌ها ادامه می‌دهد. برای همین ما معتقدیم که مهم است تمام تلاشمان را برای تضمین ادامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل سوریه به کار بگیریم.”

وی گفت: روسیه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دسامبر خواست گزارشی را درباره مکانیزم ارسال کمک‌ها به داخل سوریه ارائه کند. آمریکا به ابقای این مکانیزم و همچنین ادامه ارائه کمک‌ها به داخل سوریه کمک کرد. من به وجود توافقی میان اعضای شورای امنیت درباره نیاز به ادامه فعالیت مکانیزم کمک‌رسانی به سوریه اطمینان دارم.

آمریکا: حقوق بشر محور مذاکراتمان با مصر بوده/اسد ملزومات عادی سازی روابط با جهان را ارائه نکرده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =