کد خبر : 301611
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
-

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ایام عید طرحی را برای بحران سیاسی ارائه می‌کند

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ایام عید طرحی را برای بحران سیاسی ارائه می‌کند

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که اگر انتخابات مجددا برگزار شود برای برخی طرف‌های سیاسی ضربه و آسیب خواهد بود.

به گزارش عصرقائم، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در خطبه نماز عید فطر گفت: اگر انتخابات مجددا برگزار شود آسیب و شوکی برای برخی طرف‌های سیاسی خواهد بود. بیشتر طرف‌های پیروز در انتخابات رأی اعتماد ندارند و هرگز به نتایجی که به دست آورده بودند نخواهند رسید. اگر طرف سیاسی مقابل طرحی دارد که شامل حق اکثریت است پس باید آن را ارائه کند و ما با احترام با آن برخورد خواهیم کرد. چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ایام عید طرح خود را برای تمام گروه‌های سیاسی می‌فرستد.

وی تأکید کرد: چارچوب هماهنگی شیعیان آماده است تا کارهای بیشتری برای تشکیل دولت کند. در صورتی هر تیمی از تیم‌های سیاسی همچنان بر سر عقیده خود بماند معنایش این است که دیگر راه حلی برای بحران وجود نخواهد داشت. قانون اساسی که در شرایط و زمان مشخصی نوشته شده است از حل مشکلات کشور عاجز است. هرگونه راهکاری شامل اصلاح قانون اساسی از جمله اصلاح نظام حکومت نباشد یک راهکار جزئی است.

الخزعلی گفت: خطر نظامی و خشکسالی در عراق ایجاب می‌کند تمام طرف‌ها بخاطر مردم کوتاه بیایند. فشارهای اقتصادی سنگین و دشواری بر دوش شهروندان به دلیل سیاست اقتصادی اشتباه وجود دارد. پیشروی نظامی زمینی و هوایی در عمق خاک عراق وجود دارد که تنها برخی طرف‌ها بیانیه‌های ضعیفی را درباره آن صادر کرده‌اند.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق طی ایام عید طرحی را برای بحران سیاسی ارائه می‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =