کد خبر : 301531
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

کنفرانس “تروریسم در بستر کاریابی” برگزار شد

کنفرانس “تروریسم در بستر کاریابی” برگزار شد

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با همکاری خانه کارگر، به مناسبت روز جهانی کارگر، کنفرانس خبری با عنوان “تروریسم در بستر کاریابی” را با حضور مسئولان خانه کارگر ایران، عراق و لبنان و سه تن از کارگران فریب داده شده از سوی گروه تروریستی منافقین تحت عنوان کاریابی، در محل خانه کارگر، به صورت حضوری و وبیناری برگزار کرد.

به گزارش عصرقائم، در ابتدای نشست دکتر مقدس، دبیر نشست عنوان داشت، براساس تحقیقات انجام شده که در کتاب خانم ناتالی گوله با نام فرقه ای در قلب جمهوری و گزارش رند منعکس یافته، ۷۰ درصد افراد تشکیلات منافقین که در عراق و اکنون در آلبانی هستند تحت عنوان کاریابی جذب شده اند و این وظیفه مجامع جهانی به ویژه سازمان جهانی کار را سنگین می کند که اقداماتی برای رهایی هر چه سریع تر آنها داشته باشند.

در بخش دیگری از کنفرانس، حمزه ای معاون امور بین الملل خانه کارگر با تبریک روز کارگر در سخنانی عنوان داشت، گروه های تروریستی آفتی برای کشورهایی مثل ایران، عراق، ترکیه و سوریه بوده و بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند.

وی ادامه داد: گروه منافقین گروهی است که مقاوله نامه های بین المللی در خصوص کارگران را نادیده می گیرد و افرادی را که برای یافتن کار به کشورهای دیگر سفر می کنند را فریب داده و به بهانه کار در اروپا به اردوگاه اشرف در عراق برده است.

معاون بین الملل خانه کارگر در ادامه بیان داشت، باید تلاش کنیم که کارگران فریب خورده را از چنگ این گونه گروه ها نجات دهیم و از دولت ها می خواهیم تا با گروه های تروریستی مبارزه نمایند و نگذارند کارگرانی که به دنبال شغل هستند در دام فریب این گروه ها بیفتند.

وی در انتها گفت، ما می توانیم با استفاده از اتحادیه های بزرگ کارگری در محاکم قضایی و سازمان بین المللی کار از گروههای تروریستی مانند منافقین شکایت کنیم تا آنها را در لیست گروه تروریستی قرار دهند.

در بخش دیگری از نشست حسین موسی از خانه کارگر عراق، بیان داشت گروه های تروریستی از بیکاری جوانان در عراق سوءآستفاده می کنند و این موضوعی است که باید تلاش بسیاری برای آگاه سازی افراد در این خصوص انجام دهیم. دولت ها و شرکت های تجاری وظیفه دارند تا با بکارگیری نیروهای جوان و متخصص از افتادن آنها به دام گروههای تروریستی جلوگیری کنند. همچنین کشورها باید از مهاجرت جوانانشان به کشورهای دیگر جلوگیری کنند تا در معرض فریب گروههای تروریستی با عناوینی مانند کاریابی نیفتند.

در بخش دیگری از نشست شهرام بهادری از کارگران فریب خورده گروه منافقین که رهایی یافته عنوان داشت، گروه منافقین من و برادرم را با عنوان یافتن کار در آلمان فریب داد و به اردوگاه اشرف در عراق برد. آنها در ترکیه و در کل اروپا دفاتری دارند که افراد جویای کار را فریب می دهند. منافقین با بهانه کار در حوزه فرش در کشور آلمان من را فریب داده و پس از آن در ترکیه پاسپورتم را گرفتند و به عراق بردند و به مدت سیزده سال در عراق اسیر فرقه منافقین شدم.

این عضوسابق منافقین ادامه داد، در اردوگاه اشرف افراد بسیاری وجود داشتند که فریب کاریابی را خورده بودند اما با ترس از فرستاده شدن به اردوگاه ابوغریب و کشته شدن در آنجا نتوانستیم اعتراضی داشته باشیم.

وی در انتها گفت، از تمامی جوانان سرزمین خودم در ایران و کشورهای دیگر می خواهم که گول این فرقه جهنمی را نخورند چرا که آن ها سازمان خطرناکی هستند که افراد بسیاری را بدبخت کرده اند.

در ادامه کنفرانس، شهروز بهادری، کارگر دیگری که فریب داده شده و رهایی یافته بیان داشت، سال ۸۱ برای یافتن کار به ترکیه رفتیم که درآنجا با این فرقه تروریستی آشنا شدیم، آن ها در ترکیه ما را تحت عنوان شرکت کاریابی فریب دادند و به عراق بردند و با تهدید به فرستادن به ابوغریب سالها ما را در اشرف نگه داشتند.

در ادامه نشست فریدون ابراهیمی، از اعضای سابق منافقین گفت، گروه های تروریستی در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها حضور دارند که جوانان را فریب داده و تحت عنوان کار در اروپا به مقر منافقین می کشانند. وی ادامه داد، من هم در سال ۸۰ فریب خوردم. در ان موقع شغل من خیاطی بود و یکی از دوستان گفت اگر به ترکیه بروی بازار خوبی برای خیاطی وجود دارد. من با هزار امید و آرزو به آنجا سفر کردم ولی در دام منافقین افتادم. آنها من را به بهانه شغل از ترکیه به دبی برده و از آنجا به عراق بردند و چهارده سال از بهترین دوران زندگی ام را از من گرفتند.

ابراهیمی در ادامه گفت اردوگاه اشرف اردوگاه کار اجباری بود. صبح بیدارباش بود تا دوازده و نیم و پس از آن نیز کار و جلسه و نشست های مغزشویی تا یازده شب و پس از آن نیز در طول شب باید یکی دو ساعت پست می دادیم و هیچ آزادی نبود که بتوانیم فکری برای فرار کنیم.

این عضو جداشده از منافقین در ادامه گفت، از دولت ترکیه می خواهم تا این گروهک را از این کشور اخراج کند، چرا که این ها جوانان را فریب می دهند.

در ادامه نشست حاجی علی یاسین، از خانه کارگر لبنان، در سخنانی بیان داشت، گروه های تروریستی در بستر کاریابی افراد را فریب می دهند. وی ادامه داد، باید اتحادیه جهانی کارگری قوی ایجاد نمائیم تا از وقوع مجدد این اتفاقات و سوءاستفاده از بیکاری جوانان توسط تروریست ها جلوگیری نمائیم.

در بخش دیگری از کنفرانس بیانیه مشترک انجمن و خانه کارگر به مناسبت روز کارگر قرائت شد. در بخشی از بیانیه آمده است، کارگران شریف‌ترین اقشار جامعه هستند که در طول تاریخ به اشکال مختلف حقوق آنها تضییع و مورد تعدی قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

در ادامه بیانیه آمده است، فرقه تروریستی منافقین در اوایل دهه ۸۰ شمسی بدعتی را در جهت جذب نیرو با سوء استفاده از عنوان کاریابی بر علیه جامعه کارگری و موضوع کار بنیان نهاد و با شرکت‌های جعلی کاریابی در کشور ترکیه و کشورهای دیگر افراد جویای کار را با وعده کار در اروپا فریب داده و به کشور عراق منتقل و بالاجبار در راستای اهداف تروریستی، مورد بهره‌برداری قرار میدهد،

در انتهای بیانیه می خوانیم، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و خانه کارگر ایران ضمن محکوم کردن این جنایت علیه کارگران، از سازمان جهانی کار می‌خواهد با همکاری جامعه کارگری کشورهای ترکیه به عنوان محل شروع جرم، عراق به عنوان محل وقوع جرم و آلبانی به عنوان محل ادامه جرم، برنامه‌ای را در جهت تحقیق، بررسی و آزادی جمعی این کارگران محبوس در بند فرقه تروریستی تدوین و اجرا نمایند تا هرچه زودتر حضور این عزیزان را در کنار خانواده‌هایشان در سالگرد روز جهانی کارگر سال آتی جشن بگیریم. هر چند این تقاضا در سال گذشته نیز از سازمان جهانی کار درخواست شده بود، لیکن به نتیجه مورد نظر پس از گذشت یک سال نرسیدیم و امیدواریم با تشکیل هر چه زودتر گروه حقیقت یاب از سوی سازمان جهانی کار این مهم تحقق یابد.

کنفرانس "تروریسم در بستر کاریابی" برگزار شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =