کد خبر : 301529
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

چاووش‌اوغلو: اردوغان همچنان به دنبال برگزاری نشست بین زلنسکی و پوتین است

چاووش‌اوغلو: اردوغان همچنان به دنبال برگزاری نشست بین زلنسکی و پوتین است

وزیر امور خارجه ترکیه پس از سفر به کشورهای آمریکای لاتین گفت، اردوغان به اقدامات و تلاش‌هایش برای مدیریت یک نشست بین روسای جمهوری اوکراین و روسیه ادامه می‌دهد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه صباح، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اوکراین و روسیه در حال گفت‌وگوست. تنها هدف او پایان درگیری‌ها در اوکراین و ایجاد صلح بین دو کشور است. ما صادقانه تلاش می‌کنیم. اردوغان وقتی لازم باشد با دو طرف حرف می‌زند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین پس از سفر به کشورهای آمریکای لاتین گفت، ناتو در صورت مورد حمله قرار گرفتن یکی از متحدانش، باید به روسیه پاسخ کافی بدهد. موضع ناتو مشخص است. ائتلاف ناتو به دنبال دخالت در درگیری اوکراین نیست اما در صورت حمله به یکی از کشورهای عضو، این ائتلاف وارد عمل می‌شود.

چاووش‌اوغلو همچنین ادامه داد، رئیس جمهوری برزیل آمادگی خود را برای مدیریت دیدار رهبران کشورها از جمله با حضور اردوغان با هدف سازش در اوضاع اوکراین اعلام کرده است. ونزوئلا روابط خوبی با روسیه دارد. هم برزیل و هم ونزوئلا گفته‌اند که جنگ باید متوقف شود. رئیس جمهوری برزیل نیز گفته که اگر برای اردوغان امکانش وجود دارد دیداری را با مسکو و تعدادی دیگر از کشورها برگزار کند.

وزیر خارجه ترکیه به جزئیات این دیدار و اینکه چه کسانی ممکن است در آن حضور داشته باشند، اشاره‌ای نکرده است.

چاووش‌اوغلو: اردوغان همچنان به دنبال برگزاری نشست بین زلنسکی و پوتین است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + یازده =