کد خبر : 301494
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
-

محبی: هدفم شکست زارع و رسیدن به دوبنده تیم ملی است

محبی: هدفم شکست زارع و رسیدن به دوبنده تیم ملی است

سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا، گفت: هدفم شکست امیر حسین زارع در انتخابی رو در رو و رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان است.

به گزارش عصرقائم، یدالله محبی در گفتگو ، درباره قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ مغولستان، اظهار کرد: خدا را شکر تیم ملی در این رقابت‌ها به نتایج خوبی رسید و با کسب عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد. در مجموع ۳ مبارزه در این مسابقات داشتم که در ۲ مبارزه نخست مقابل حریفانی از ازبکستان و مغولستان با اختلاف به برتری رسیدم و در کشتی فینال نیز برابر حریف قزاق سعی کردم با احتیاط کشتی بگیرم و به پیروزی برسم. به همین دلیل مبارزه‌ام کمی حساس شد اما به هدفی که دنبالش بودم رسیدم و مدال طلا را بدست آوردم. کشتی‌گیر قزاق چندان مدعی نبود اما نفر اول این وزن را که ۲ سال پیش قهرمان آسیا شده بود را در انتخابی تیم ملی قزاقستان شکست داده بود.

دارنده ۳ مدال طلای آسیا، افزود: مسابقات نسبت به سال‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار بود و شاهد حضور نفرات خوبی در این مسابقات بودیم. من هم بعد از مسابقات قهرمانی کشور چند هفته در اردوی تیم ملی تمریناتم را دنبال کردم و در مجموع با آمادگی نسبتا خوبی پا به این رقابت‌ها گذاشتم. البته اوج آمادگی ما برای حضور در این رویداد نبود اما زیر نظر کادر فنی با تمریناتی که داشتم با آمادگی نسبتا خوبی در حد رقابت‌های آسیایی عازم مغولستان شدم.

وی درباره کسب مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، گفت: من هر سالی که به دوبنده تیم ملی رسیدم در انتخابی کشتی گرفتم. هر بار نیز از مسابقات قهرمانی کشور شروع کردم تا در نهایت صاحب دوبنده تیم ملی شدم. امسال نیز طبق فرآیندی که کادر فنی تعیین کرده بود باز هم از مرحله نخست شروع کردم.

محبی در پاسخ به این سوال که با وجود محک در چندین رویداد طی ماه‌های گذشته و کسب نتایج خوب، آیا قرار است باز هم به تورنمنت خارجی اعزام شود یا خیر، خاطرنشان کرد: باید ببینیم تصمیم کادر فنی تیم ملی چیست اما فکر نمی‌کنم به تورنمنت اعزام شوم. با قهرمانی در آسیا از جام تختی معاف شدم و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باید کشتی بگیرم. من امسال در رقابت های ارتش های جهان قهرمان شدم، در قهرمانی کشور نیز به عنوان نخست رسیدم و در قهرمانی آسیا نیز طلا گرفتم. با این اوصاف بر اساس نظر کادر فنی باید قطعا در انتخابی رو در رو برای رسیدن به دوبنده تیم ملی مبارزه کنم.

سنگین وزن کشتی آزاد ایران، درباره رقابت سخت با امیرحسین زارع قهرمان جهان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی، گفت: این موضوع نقطه قوت برای کشتی و برای من محسوب می‌شود و هر کس که از این وزن به مسابقات جهانی برود شانس اول قهرمانی خواهد بود. امیدوارم انتخابی عادلانه و بدون حرف و حدیث برگزار شود ودر نهایت هر کشتی‌گیری که بهتر است به دوبنده تیم ملی برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال شکست امیرحسین زارع در انتخابی رو در رو است یا خیر، تاکید کرد: صد در صد دنبال شکست زارع و رسیدن به دوبنده تیم ملی هستم. البته کرونا باعث شد کمی از تمرینات عقب بیفتم اما با تمریناتی که داشتم و حضور در مسابقات مختلف در حال حاضر شرایط خوبی دارم و هر روز بهتر می‌شوم.

محبی در پایان در پاسخ به این سوال که اولویتش حضور در بازی‌های آسیایی است یا قهرمانی جهان، گفت: قطعا اولویت من حضور در مسابقات جهانی و کسب خوشرنگ‌ترین مدال جهان است. امیدوارم بتوانم تمریناتم را به خوبی پشت سر بگذارم و به هدفی که دارم برسم.

محبی: هدفم شکست زارع و رسیدن به دوبنده تیم ملی است/ امیدوارم انتخابی عادلانه برگزار شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + هجده =