کد خبر : 301504
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
-

ربیعی به دنبال خلاصی از پنالتی

ربیعی به دنبال خلاصی از پنالتی

مس رفسنجان تاکنون در نیم فصل دوم لیگ برتر نتوانسته انتظارات را برآورده کند که یکی از دلایل آن، قطع شدن روند پنالتی‌گیری مهاجمان این تیم است.

به گزارش عصرقائم، نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر برای مس رفسنجان به بهترین شکل پیگیری شد. آن‌ها حتی تا زمانی که فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا اعلام نشده بود، یکی از شانس‌های اصلی کسب سهمیه آسیایی محسوب می‌شدند. با این حال پس از گذشت چهار هفته از نیم فصل دوم، ورق برای شاگردان محمد ربیعی برگشت.

یکی از عوامل موفقیت مس رفسنجان در نیم فصل نخست، پنالتی‌های پرتعدادی بود که به نفع این تیم اعلام می‌شد. هفت پنالتی در عرض ۱۶ هفته، آماری است که شاید کم‌تر در فوتبال رخ دهد؛ پنالتی‌هایی که پنج برد از ۹ برد محمد ربیعی و تیمش را رقم زدند. البته باتوجه به این که یکی از بردهای مس به خاطر حضور نیافتن شهر خودرو در زمین بود، در نتیجه این تیم فقط در سه بازی بدون کسب پنالتی به پیروزی رسیده است.

علاوه بر این، دو بازی‌ای که مس رفسنجان پنالتی زده ولی به پیروزی نرسیده، به نوعی رقابت بر سر پنالتی زدن بوده است چرا که آن دو شکست مربوط به باخت ۲ بر یک به نساجی و ۳ بر ۲ به استقلال می‌شود؛ دیدارهایی که نساجی یک پنالتی و استقلال دو پنالتی در آن‌ها زدند و در نهایت مقابل مس رفسنجان به پیروزی رسیدند.

دیدارهایی که مس رفسنجان صاحب ضربه پنالتی شده، به شرح زیر است:

نفت مسجد سلیمان صفر – مس رفسنجان یک

مس رفسنجان یک – هوادار صفر

ذوب‌آهن صفر – مس رفسنجان ۳ (یک پنالتی)

مس رفسنجان ۳ – تراکتور ۲ (یک پنالتی)

مس رفسنجان یک – نساجی ۲

استقلال ۳ – مس رفسنجان ۲

مس رفسنجان ۳ – سپاهان یک (یک پنالتی)

تمامی هفت پنالتی مس رفسنجان تا هفته شانزدهم گرفته شده اما پس از آن و تا قبل از هفته بیست و پنجم، دیگر پنالتی‌ای به سود مس اعلام نشد. شاگردان محمد ربیعی با احتساب جام حذفی در ۹ دیدار بدون پنالتی‌شان صاحب سه پیروزی، چهار شکست و سه تساوی شدند؛ نتایجی که شاید اگر انتظارات از مس رفسنجان به خاطر نتایج نیم فصل نخست بالا نرفته بود، قابل قبول به حساب می‌آمد اما ذهنیت جدید راجع به مس باعث شد که حتی جایگاه ربیعی به خطر بیفتد.

نکته مثبت برای مس رفسنجان این است که سه پیروزی بدون پنالتی‌شان در لیگ بیست و یکم در نیم فصل دوم رخ داده اما از طرفی ۶ بازی از آخرین برد این تیم می‌گذرد. محمد ربیعی و شاگردانش در هفته بیست و پنجم لیگ برتر میزبان فجر سپاسی هستند و امیدوارند بتوانند با پیروزی مقابل این تیم قعر جدولی، هم به روند نبردن‌های‌شان پایان بدهند و هم از زیر سایه پنالتی به طور کامل خارج شوند.

ربیعی به دنبال خلاصی از پنالتی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 5 =