کد خبر : 301532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
-

ورود سالانه ۲۵هزار دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

ورود سالانه ۲۵هزار دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم به‌عنوان ورودی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند که برای امسال در حال برنامه‌ریزی است. همچنین در کنار ورودی‌های دانشگاه، استخدامی‌های جدیدی برای ورود به آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده اظهارکرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از ۲۳ هدف عملیاتی، ۴ هدف عملیاتی و از ۱۳۱ راهکار، ۲۵ راهکار به‌صورت مستقیم با موضوع جایگاه، ساماندهی، منزلت و معیشت معلم مرتبط است.از سال ۱۳۹۰ که این سند جامع تصویب‌شده است، مسئولین در خصوص اجرایی کردن سند تحول بنیادین کارنامه و حضور خوبی نداشته‌اند که جای گله‌مندی دارد.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزیر آموزش‌وپرورش و دولت مردمی به موضوع رتبه‌بندی معلمان، افزود: همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت مصمم هستند، رتبه‌بندی معلمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است را اجرایی کنند.

محمودزاده گفت: تعیین ملاک‌های ارزیابی در طرح نظام رتبه‌بندی باید طوری برنامه‌ریزی شود که روند علمی و تربیتی معلمان تقویت شود و در تقویت انگیزه و ارتقاء شغلی آن‌ها تاثیرگذار باشد. درصورتی‌که این جهت‌گیری در رتبه‌بندی انجام شود، اثرش را در کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی و پشتیبانی آموزش‌وپرورش، باید برای حضور ثمربخش معلم در کلاس درس طراحی داشته باشد و از این منظر می‌توان گفت؛ آینده کشور در لحظه‌های حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می‌شود.

محمودزاده افزود: آموزش‌وپرورش به‌ واسطه نقش گسترده‌ای که دارد، هرگونه تغییر در آن، جامعه را نیز به‌ سرعت تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا بدون معلمان آگاه و شایسته از عهده این نقش مهم برنمی‌آید.

وی در پایان با اشاره به جذب معلمان جدید در آموزش‌وپرورش گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم به‌عنوان ورودی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند که برای امسال در حال برنامه‌ریزی است. همچنین در کنار ورودی‌های دانشگاه، استخدامی‌های جدیدی برای ورود به آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.

ورود سالانه ۲۵هزار دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان/استخدام‌های جدید برای آموزش و پرورش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =