کد خبر : 301412
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
-

مشکلات سامانه «بازرگام» هنوز ادامه دارد

مشکلات سامانه «بازرگام» هنوز ادامه دارد

سامانه بازرگام از اسفندماه سال قبل و با ورود گوشت به چرخه توزیع دچار مشکلاتی شد که اخباری در زمینه حل این مشکلات منتشر شد، درحالی‌که مشاهدات حاکی از این است که این مشکلات ادامه‌دار است و اکنون بیش از یک ماه است که اکثر اقلام تنظیم بازاری در این سامانه، ناموجود است.

به گزارش عصرقائم، سامانه بازرگام فروشگاه مجازی بود که از سوی وزارت صمت و به‌منظور کنترل قیمت و با حمایت دولتی برای تثبیت بازار شروع به کارکرد که در ماه‌های ابتدایی کار، کارنامه خوبی را در این زمینه از خود نشان داد، اما اختلال در سامانه بازرگام از ابتدای اسفندماه بیشتر شد تا جایی که با افزودن محصولاتی مثل گوشت، ارسال‌ها با تأخیر انجام می‌شد.

وعده‌هایی که محقق نشد

امیرحسین رضایی‌نژاد، مؤسس سامانه بازرگام در پاسخ به علت مشکلات پیش‌آمده در ارسال سفارش‌ها گفت: به دلیل عدم هماهنگی در تأمین و توزیع کالاها، هفته گذشته اختلالاتی در بازرگام ایجاد شد که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر مرتفع شده و از دو سه روز گذشته سامانه به حالت اولیه خود بازگشته و سفارش‌ها بدون تأخیر به دست مردم می‌رسد. امروز مشتریان هر بازه زمانی را که انتخاب کنند در همان زمان سفارش‌ها خود را تحویل می‌گیرند.

علی شاه میری، قائم‌مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز دراین‌رابطه اظهار کرد: مشکلات تأمین برخی از محصولات سامانه بازرگام تا روز سه‌شنبه رفع می‌شود و کلیه محصولات تنظیم بازاری با قیمت مصوب موجود خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در واکنش به تأخیر در ارسال برخی از کالاها توسط این سامانه هوشمند گفت: تمام مشکلات این سمانه تا دو روز آینده رفع می‌شود و مشکلات به وجود آمده به‌خاطر تأمین گوشت در اندازه‌های موردنظر بود که این مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

توزیع روغن متوقف شد؟ چرا کف سفارش هر روز کمتر می‌شود؟

همه اینها در حالی است که مشاهدات خبرنگار راه دانا نشان از این دارد که در سال ۱۴۰۱ توزیع روغن خوراکی در این سامانه متوقف شده و دیگر چنین محصولی را توزیع نمی‌کند، سیب زمینی هم که، اکنون در این سامانه ناموجود است در زمان‌های محدودی که موجود شده با وجود اینکه امکان سفارش تا شش کیلو قبلا وجود داشت به دو کیلو کاسته شد و کسانی که در چند هفته اخیر قصد خرید گوشت و سیب‌زمنی و مرغ و… از این سامانه را داشتند در هر ساعتی از شبانه‌روز موفق به خرید این محصولات نشدند.

همه اینها در حالی است که در زمینه توزیع میوه شب عید هم این سامانه درست عمل نکرد و خرید میوه در بازار از نظر کیفیت و قیمت از خرید از این سامانه به‌صرفه‌تر بود و در مواردی مثل تخم‌مرغ و خرما و پسه که هم‌اکنون در سامانه موجود است نیز همین شرایط حاکی است و قیمت خرید در فروشگاه‌های شهری بهتر از شرایط موجود در سامانه است.

پشتیبانی، پاسخ قابل قبولی به مشتریان نمی‌دهد

پشتیبانی این شرکت در پاسخ به خبرنگار ما دررابطه‌با زمان شارژ شدن این محصولات گفت: هیچ روند و روال خاصی وجود ندارد و باید در زمان‌های مختلف فروشگاه را چک کنید و در صورت موجود شدن در انبار این شارژ در سامانه اعمال خواهد شد.

این در حالی است که از انتهای تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ تا کنون خبرنگار اقتصادی ما با وجود چک هرروزه این سامانه هنوز موفق به ثبت سفارش نشده است.

سامانه توزیع هوشمند بازرگام بر اساس قرارداد با سازمان تعاون روستایی کشور و با حمایت مستقیم وزارت صمت موظف بود تا کالاهای اساسی را به قیمت مصوب و به‌منظور تنظیم بازار درب منزل مصرف‌کنندگان توزیع کند.

فروشگاهی که چیزی برای فروش ندارد

حال این سؤال پیش می‌آید که فروشگاهی که چیزی برای فروش ندارد و هزار و یک مشکل در تحویل و … دارد چرا باید کار خود را ادامه دهد و نقش سازمان‌های دولتی پشتیبانی‌کننده از این سامانه چیست و چرا مردم نمی‌توانند از وعده خدماتی، که به آنان داده شده بهره‌مند شود؟

مشکلات سامانه «بازرگام» هنوز ادامه دارد/ فروشگاهی که چیزی برای فروش ندارد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + دو =