کد خبر : 301197
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

گزارش میدانی خبرگزاری افه اسپانیا از شب‌های احیا در ایران

گزارش میدانی خبرگزاری افه اسپانیا از شب‌های احیا در ایران

ایرانی های مومن مطابق معمول همه سال ها در ماه رمضان با دعا برای برآورده شدن حاجات خود شب های قدر را به روز رساندند. بر اساس اعتقاد شیعیان، در این سه شب مصادف با نزول قرآن به پیامبر اکرم، سرنوشت افراد رقم می خورد. خداوند در این شب ها دعاهای آنان را مستجاب کرده و گناهانشان را می بخشد و به همین خاطر است که شب های قدر از اهمیت بسیاری برای مومنان برخوردار است.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری افه اسپانیا در گزارشی با این مقدمه درباره برپایی شب‌های قدر در ایران نوشت: در زیارتگاه علی اکبر واقع در شمال تهران جمعیت زیادی از جوان گرفته تا پیر برای دعاهای شبانه گرد هم آمدند. آقای حدادیان یکی از مسئولین این تکیه به خبرگزاری افه گفت که امیدوار است مومنان درخواست های بزرگی از خداوند داشته باشند و مثلا خواهان موفقیت های بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران شوند. و یک آقای ۳۷ ساله گفت که برای بخشوده شدن گناهانش در این مراسم شرکت کرده است. در این شب ها غسل برای پاکیزگی و قرآن به سر گرفتن علاوه بر دعاها و نمازهای گوناگون انجام می شوند.

در این زیارتگاه امسال ۶٫۰۰۰ نفر در شب های قدر حضور داشتند ولی همین مرکز پیش از همه گیری کووید۱۹ پذیرای ۲۳٫۰۰۰ نفر بود. باید دانست که در این زیارتگاه ۵۸۷ شهید به خاک سپرده شده اند. شهادت فرهنگی بسیار ریشه دار در اسلامی شیعی بوده و توسط سیستم مذهب مدار ایران تبلیغ می شود. حدادیان در این باره گفت که قرار داشتن مقبره ۶۰۰ شهید در این محل موجب می شود که روح آن ها واسطه ای با خدا شده و حاجات حاضرین را برآورده سازند.

مشاهده قبرهای این شهدا لرزه بر تن انسان می اندازد. قبرها به یک خط هستند و روی هر یک از آن ها تصویر شهید دیده می شود. در پایان ردیف قبرهای این شهدا گنبد زیارتگاه مشاهده می شود که چراغ های سبز آن روشن هستند. این قبرها متعلق به شهدای جنگ با عراق و دانشمندان هسته ای هستند که توسط اسرائیل به شهارت رسیدند. آخرین شهید مدفون در این محل پسر خود آقای حدادیان است که عضو نیروی بسیج بوده و در سال ۲۰۱۷ در جریان برخی آشوب ها شهید شد. برخی از افرادی که برای شرکت در مراسم قدر به این زیارتگاه آمده اند دقیقا به خاطر وجود این شهدا به اینجا می آیند. یکی از آن ها به خبرگزاری افه گفت که از روح شهدا که جان خود را در راه خدا دادند می خواهد که به او کمک کنند تا خداوند گناهانش را ببخشاید.
امام اول
برای شیعیان این روزها معنای خاص دیگری نیز دارد زیرا در شب نوزدهم ماه رمضان امام اول آن ها ضربت خورد و دو روز پس از آن شهید شد. به همین دلیل است که در محله چیذر جایی که این زیارتگاه واقع شده، شاهد پوستر تصاویر شهدا و پارچه های سیاه که زیارتگاه با آن ها پوشانده شده اند هستیم. تقریبا همه لباس مشکی و تیره بر تن داشتند و کل این محله توسط نیروهای انتظامی به دلیل ترافیک بالای مردم بسته شده بود.

در زیارتگاه جای سوزن انداختن نبود و مردم حتی مجبور شده بودند برای حضور در این جمع به دیوار تکیه داده و دعا بخوانند. این منطقه و این زیارتگاه مثالی از روح مذهبی است که در سراسر ایران و کلیه مراکز مذهبی در جریان است. نرگس خسروی ۲۹ ساله به خبرگزاری افه گفت که همیشه وقت خوبی برای دعا کردن است، اما شب های قدر و دعاهای دسته جمعی لطف دیگری دارند و خداوند همیشه خواسته هایی او در این شب را برآورده کرده است.
خلاصه این گزارش در خبرگزاری افه، ویدئوی آن در یوتیوب و افه و گزارش مفصل در روزنامه لاوانگواردیا منتشر شده است.
https://www.efe.com/efe/espana/cultura/las-noches-ma-gicas-del-islam-en-ira-n/10005-4791572
https://www.youtube.com/watch?v=T0XX1HK02-s
https://www.lavanguardia.com/vida/20220426/8222446/noches-ma-gicas-islam-ira-n.html

گزارش میدانی خبرگزاری افه اسپانیا از شب‌های احیا در ایران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 2 =