کد خبر : 301101
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، سند ندارند

۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، سند ندارند

معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که ۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده فاقد سند هستند.

به گزارش عصرقائم، صارمی پس از استماع نظرات اعضای شورای شهر به ارائه گزارشی از وضعیت مسکن تهران پرداخت و گفت: به دلیل ذی‌وقت از بیان برخی مسائل صرفه نظر کردم اما از من پرسیدید که در قرارگاه چه کاری قرار است انجام شود که باید بگویم وقتی قرارگاه تشکیل می‌شود یعنی به موضوعاتی که مابقی خود را ملزم به انجام آن نمی‌کنند وارد می‌شویم به گونه‌ای که باید اعلام کنم ۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده داریم که سند ندارند و وقتی آنها به سراغ شهرداری می‌آیند به آنها می‌گوییم سند ارائه کنید و از زمانی که آنها برای سند اقدام می‌کنند تا صدور سند سه سال طول می‌کشد که ما با اداره ثبت جلسه داشتیم و به آنها گفتیم که کمک‌تان می‌کنیم تا این مساله به یکسال کاهش پیدا کند.

وی با بیان این‌که ما در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت شهرسازی داشتیم عنوان کردند که در چهار سال آینده به ما برای ۱۳۰ هزار واحد، وام می‌دهند و حتی اعلام کردند که توانایی‌شان بیشتر است، اظهار کرد: ما در این مدت فرآیند صدور پروانه را کم کردیم و بسیاری از استعلامات واحد شد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به لزوم ارائه مشوق برای ساخت‌وساز گفت: با همه مشوق‌هایی که بر بافت دادیم تنها ۳۰ درصد نقش در بالارفتن صدور پروانه داشتند اما مشوق طبقه باعث رشد ۷۰ درصدی شد و ما در کمیسیون ماده پنج برنامه‌هایی را ارائه کردیم که بند ۱۵ طرح تفصیلی که دو طبقه براساس تجمیع را حذف کرده بودند بررسی کنیم که البته این موضوع باید به صحن شورا بیاید.

صارمی اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که در بافت‌های مسکونی اجازه دهند که ۲۰ درصد واحدها کوچک ساخته شوند و یک طرح به شورای عالی دادیم که برخی از واحدهای مسکونی با مساحت کم ساخته شود و حتی اجازه دادیم که الزام پارکینگ برای برخی واحدهای مسکونی برداشته شود.

وی با بیان این‌که در تهران سه میلیون واحد داریم که برای ۵۸ هزار واحد حکم اعاده و تخریب داریم اظهار کرد: بخش زیادی از این واحدها مسکونی بودند که تغییر کاربری اداری دادند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان این‌که سرعت ساخت، تکنولوژی و معماری ایرانی – اسلامی جزو الزامات ما است، گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که ما مجری سیاست‌های شورا هستیم و هر سه ماه یکبار در این خصوص به شما گزارش می‌دهیم.

۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، سند ندارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 13 =