کد خبر : 301061
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

کشف محموله سلاح‌های جنگی در نقطه صفر مرزی

کشف محموله سلاح‌های جنگی در نقطه صفر مرزی

فرمانده مرزبانی کشور از کشف محموله سنگین سلاح جنگی در مرز دهلران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مرزبانان هنگ مرزی دهلران در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود محموله سنگین سلاح به داخل کشور مطلع شدند و با استقرار در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات هوشمند، قاچاقچیان را قبل از ورود به حریم مرزی کشور مشاهده کرده و توانستند در درگیری مسلحانه آنان را زمین‌گیر و محموله سنگین سلاح‌های جنگی را از آن کشف و ضبط کنند.

گودرزی با بیان اینکه از قاچاقچیان ۳۰ قبضه سلاح کلاشینکف و ۱۰ قبضه کلت کمری کشف شده است، تصریح کرد: در این عملیات، قاچاقچیان تاب مقاومت در برابر تاکتیک‌های رزمی و آتش مرزبانان را نداشته و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند که تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:‌ انتقاد پلیس از تبلیغ فروش سلاح در سایت‌های مجوزدار

گودرزی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان در حراست از مرزهای ایران اسلامی، اظهار کرد: امروز مرزبانان بیش از همیشه برای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهند کرد و با هرگونه اعمال سودجویانه و خرابکارانه در نوار مرزی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

لزوم نظارت الکترونیکی و اپتیکی بر مرزها

گودرزی همچنین در جلسه تکریم و معارفه معاون فاوا فرماندهی مرزبانی در سخنانی با اشاره به مسیر پیشرفت مرزبانی در هوشمندسازی مرزها، اظهارکرد: هوشمندسازی مرزها از اولویت‌های فرمانده کل انتظامی کشور بوده به طوری که یک سند تحولی برای هوشمندسازی مرزی تدوین کرده‌ایم و ان‌شاءالله در یک برنامه مدون سه ساله این فرآیند را محقق می‌کنیم. یکپارچه سازی مرزها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نظارت الکترونیکی و اپتیکی در راستای افزایش کنترل‌های مرزی به جد دنبال می‌شود و این روند تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

کشف محموله سلاح‌های جنگی در نقطه صفر مرزی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هشت =