کد خبر : 301012
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

افزایش ۱۴ درصدی سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا

افزایش ۱۴ درصدی سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا

معاون شستا از تدوین برنامه اقدام عملیاتی برای عرضه‌های اولیه شستا در سال ١٤٠١ خبر داد و درعین‌حال گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

به گزارش عصرقائم، معبود عباس زاده معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به بهبود شاخص‌های کلان مالی شستا گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در حفظ و صیانت از سرمایه‌های مولد به دنبال توسعه پایدار در کشور است. شستا در سال ۱۴۰۰ که مزین به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بوده، بدون وقفه حمایت از بخش تولید را به‌عنوان یک محور کلیدی در تمامی هلدینگ ها و شرکت‌های تابعه، دنبال کرده است.

عباس زاده با تاکید بر رویکرد ارزش‌آفرینی شستا، به میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا اشاره و تصریح کرد: میزان فروش تجمیعی گروه شستا در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل از آن، با رشد ۷۲ درصدی مواجه بوده، به نحوی که فروش از مبلغ ۹۴ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی اظهارکرد: به‌موازات این، میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

معاون راهبری هلدینگ‌های شستا خاطرنشان کرد: شستا در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ به‌منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی از شناسایی سود ناشی از معاملات درون‌گروهی و سود تهاتری اجتناب نموده است. در سال مالی ۱۳۹۹ از محل تهاتر سهام با بهای تمام‌شده دفتری، سودی معادل ۹۰۰۰ میلیارد تومان در گروه شستا شناسایی گردیده است. بنابراین سود واقعی شستا در سال مالی ۱۳۹۹ معادل ۲۲.۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال مالی ۱۴۰۰، به ۲۶.۰۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی افزود: همچنین درآمدهای عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ در شرکت‌های تولیدی شستا (۸۵ شرکت تولیدی) نسبت به سال قبل با رشد ۳۵ درصدی از ۱۴،۶۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۰،۰۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

معاون شستا گفت: با توجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه در سال مالی ۱۴۰۰ و به‌منظور حفظ و صیانت از دارایی‌های بین نسلی و منافع سهامداران، عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی‌شده در سال ۱۴۰۰ عملیاتی نشد که برنامه اقدام مشخص برای عرضه اولیه‌ها در سال ۱۴۰۱ طراحی‌شده و بر اساس شرایط بازار سرمایه اجرایی خواهد شد.

به گزارش شستا رسانه، وی بار دیگر تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، به‌عنوان بازوی اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در حفظ و صیانت از سرمایه‌های مولد به دنبال توسعه پایدار در کشور است.

افزایش ۱۴ درصدی سود خالص تجمیعی شرکت‌های شستا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + سه =