کد خبر : 301013
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

ساخت دستگاهی برای پایش شبکه برق در نقاط دوردست کشور

ساخت دستگاهی برای پایش شبکه برق در نقاط دوردست کشور

یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاهی را برای پایش شبکه برق در مجموعه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و همچنین مناطق دوردست به تولید رساند.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا هاشمی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به این که ترانسدیوسر مالتی فانکشن بر اساس آخرین فناوری الکترونیک طراحی و ساخته شده است، گفت: ترانسدیوسرها یکی از مهمترین ابزارهای تبدیل هستند که نقش مبدل را ایفا می‌کنند. کار ترانسدیوسرها این است که یک نوع انرژی را به انرژی دیگر تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در دستگاه ساخته شده در این شرکت محدودیتی برای نوع انرژی وجود ندارد، افزود: هر کدام از صور الکتریکی، شیمیایی، مکانیکی و گرمایی را نیز تبدیل می‌کنند. ترانسدیوسر یکی از تجهیزات اصلی در سیستم‌های اتوماسیون برق صنعتی است که بوسیله آن می‌توان از پارامترهای شبکه برق نمونه‌برداری کرد و آنها را به سیگنال‌های استاندارد، تبدیل و در ورودی دستگاه‌های اندازه‌گیری از آنها استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه محاسبات پارامترهای الکتریکی در این ترانسدیوسر بعد از تبدیل شدن به سیگنال دیجیتال انجام می‌گیرد، اظهار کرد: این معیارها به‌صورت آنی در حافظه سیستم ذخیره می‌شوند و می‌توانند فراخوانده شوند و یا پس از انتخاب توسط کاربر توسط مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ تمام ایزوله به خروجی‌های آنالوگ جریانی یا ولتاژی اعمال شوند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های پایش برخط شبکه به‌وسیله ترانسدیوسر مالتی فانکشن، اندازه‌گیری بیش از ۱۲۰ پارامتر الکتریکی شبکه برق، توانایی اندازه‌گیری از راه دور، ایزولاسیون ۲ کیلو ولت بین کلیه قسمت‌ها و دارای چهار خروجی آنالوگ جریانی و ولتاژی تمام ایزوله است.

به گفته وی، نمونه خارجی ترانسدیوسر مالتی فانکشن حدود ۱۲ برابر گران‌تر از نمونه داخلی است و برای مجموعه‌های داخلی صرفه اقتصادی ندارد. به همین علت برای این که حجم زیادی ارز از کشور خارج نشود، باید در عمل نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد.

ساخت دستگاهی برای پایش شبکه برق در نقاط دوردست کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =