کد خبر : 300859
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

کمک آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر

کمک آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات فنی کالیبراسیون دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها، امکان چاپ مقاله در ژورنال‌ها با رتبه بالا نیست که می‌توان این مشکل را توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مرتفع کرد.

به گزارش عصرقائم، دکتر یونس پناهی در بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: می‌توان با انجام آزمایشات و ارجاع محققان به این آزمایشگاه از معطل شدن بیماران جلوگیری کرد. در این صورت علاوه بر اینکه از تمام ظرفیت‌های آزمایشگاه بهره‌برداری می‌شود، می‌توان آن را به یک بازوی تحقیقاتی برای وزارت علوم و بهداشت تبدیل کرد.  با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات فنی کالیبراسیون دستگاه‌ها در بیمارستان‌ها امکان چاپ مقاله در ژورنال‌ها با رتبه بالا نیست که می‌توان این مشکل را توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مرتفع کرد.

دکتر کمال خرازی، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور توسعه علوم شناختی نیز در خصوص اهمیت وجود چنین مراکزی همچون آزمایشگاه، در راستای خدمت‌رسانی بهتر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در ادامه معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به دقت پژوهش‌ها در عارضه‌های مغزی که می‌تواند با تصویربرداری در مؤسسه‌هایی مثل آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مشخص شود، بیان کرد: می‌توان در خصوص مسائل و عارضه‌های پس از کووید و آسیب‌هایی که در اثر ابتلا به این بیماری به مغز وارد می‌شود، مطالعه کرد.

دکتر محمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز نیز در خصوص نحوه انتصاب رئیس آزمایشگاه و هیئت امنا و تبادل نظر بین رشته‌های علوم پزشکی و علوم مهندسی صحبت کرد و همچنین با اشاره به نحوه‌ اختصاص فضا برای ساخت این مؤسسه، گفت: تاسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سریعترین پروژه دولتی بوده که تنها در مدت ۶ ماه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در پاسخ به دکتر پناهی در خصوص امکان انجام پروژه‌های حیوانی، اظهار کرد: تجهیزات آزمایشگاه دارای کویل‌های مخصوص حیوانات است و می‌توان در این آزمایش‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

دکتر مجید نیلی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز با بیان این موضوع که این آزمایشگاه، محلی برای دسترسی افراد متخصص و برجسته است، افزود: باید به گسترش تجهیزات و افزایش بودجه آزمایشگاه کمک کرد؛ در حال حاضر این مرکز از تمام ظرفیت‌های وقت دهی و ارائه خدمات استفاده می‌کند. این امر می‌تواند گامی باشد برای ایجاد زنجیره‌ای از آزمایشگاه‌های ملی نقشه برداری مغز و انجام پروژه‌های بین رشته‌ای تا بتوان به ارائه خدمات بهینه پرداخت.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، این جلسه با بازدید حاضرین از بخش‌های مختلف آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز پایان یافت.

کمک آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر/لزوم بررسی عوارض کرونا برمغز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =