کد خبر : 300843
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
-

ورود دستگاه قضایی به حادثه آزار و اذیت یک معلول در «لموک» قائم‌شهر

ورود دستگاه قضایی به حادثه آزار و اذیت یک معلول در «لموک» قائم‌شهر

رئیس کل دادگستری مازندران به حادثه آزار و اذیت یک معلول در مرکز نگهداری معلولان ذهنی در قائم‌شهر ورود پیدا کرد و برای بررسی و شناسایی عامل اذیت وآزار یک ناتوان ذهنی دستور صادر کرد.

به گزارش عصرقائم، در پی انتشار تصاویر اذیت و آزار یک معلول ذهنی در فضای مجازی حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران  خواستار ورود به این پرونده شد و اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نسبت به این مساله ورود کرده است و در خصوص این موضوع و شناسایی عوامل ان قاطعانه پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: با هر گونه فعل یا ترک فعل که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی طفل و نوجوان اعم از معلول یا غیر معلول را در معرض خطر و آسیب قراردهد برخورد جدی خواهیم داشت.

اکبری افزود: ما نسبت به افرادی که بخواهند با اقدامات خود باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شوند،  بی‌تفاوت نیستیم هم اکنون پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است و دادستانی شهرستان قائم‌شهر پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده است.

همچنین اداره کل بهزیستی مازندران  نیز درباره خبری درباره ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در فضای مجازی طی توضیحاتی اعلام کرد؛ با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر موضوع سریعا در دستور کار قرار گرفت.

توان‌خواه ( ع ـ ش ) در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۹ در مرکز بالالموک قائم شهر پذیرش شد و در تاریخ  پنجم دی‌ماه سال گذشته بنا به تشخیص پزشک مرکز به علت ضعف، بی حالی و علایم بیماری مسئول فنی مرکز با خانواده وی تماس حاصل کرد و از آنها درخواست کرد درباره درمان توان‌خواه مراجعه کنند.

پس از مراجعه والدین توانخواه با شرایط مذکور بنا به اظهار مسؤول فنی مرکز، وی بدون هیچگونه علائم ضرب و شتم و سوختگی و تنها با علائم ضعف و بیماری تحویل پدر و مادرش شد و ۲ یا ۳ روز بعد توان‌خواه به دلیل ابتلا به بیماری سل توسط والدین در بیمارستان بستری شد.

گفتنی است؛ توان‌خواه مذکور فوق تاکنون در منزل و توسط خانواده نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است هیچکدام از تصاویر منتشر شده از توان‌خواه در فضای مجازی در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر نبوده است.

ورود دستگاه قضایی به حادثه آزار و اذیت یک معلول در «لموک» قائم‌شهر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − شش =