کد خبر : 300734
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
-

وزیر وفادار به رئیس جمهوری سریلانکا، خواستار استعفای او شد

وزیر وفادار به رئیس جمهوری سریلانکا، خواستار استعفای او شد

با پیوستن یک وزیر و چندین تن از اعضای ارشد حزب به معترضان سریلانکا، فشارها برای استعفای رئیس‌جمهوری تحت ‌محاصره سریلانکا افزایش یافت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر رسانه سریلانکا از معترضانی که در مقابل دفتر گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهوری این کشور تحصن کرده‌اند، اعلام حمایت کرد. این معترضان خواستار کناره‌گیری راجاپاکسه و دیگر اعضای خانواده قدرتمندش از مسند قدرت هستند.

سریلانکا این روزها با سخت‌ترین افول اقتصادی خود از زمان استقلالش در ۱۹۴۸ درگیر است. قطع مکرر و طولانی‌مدت برق‌ و کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و دیگر ضروریات، گریبان مردم این کشور را گرفته است.

این بحران اقتصادی اعتراضاتی سراسری را رقم زده و بیش از سه هفته است که معترضان خشمگین در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری این کشور تحصن کرده‌اند.

راجاپاکسه که تحت فشار شدیدی برای استعفاست، در ماه جاری دو برادر و یکی از اقوام درجه دوم خود را از کابینه دولت حذف کرد، اما معترضان به این تغییرات بسنده نکرده و آن را سطحی و ظاهری خواندند.

وزیر رسانه سریلانکا که به معترضان پیوسته، زمانی از وفاداران به راجاپاکسه بود، اما اکنون می‌گوید که او باید برادر بزرگش (ماهیندا راجاپاکسه، نخست‌وزیر سریلانکا و سرپرست خانواده راجاپاکسه) را از کار برکنار کرده و اجازه دهد تا دولت موقت با حضور همه احزاب قدرت را به دست گیرد.

او گفت که با کشته شدن یک معترض به دست پلیس در روز سه‌شنبه هفته گذشته، دولت راجاپاکسه دیگر مقبولیت خود را از دست داده است. او همچنین گفت که درخواست استعفای خود را به گوتابایا راجاپاکسه تحویل داده، اما او آن را نپذیرفته است.

او در بیانیه‌ای در فیسبوک خواستار استعفای تمامی اعضای کابینه دولت – از جمله نخست‌وزیر – شده و گفت، سریلانکا برای مقابله با بحران اقتصادی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، باید ثبات سیاسی خود را بازیابد.

وزیر وفادار به رئیس جمهوری سریلانکا، خواستار استعفای او شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 15 =