کد خبر : 300680
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

«ایده‌ی دانشگاه» نقد می‌شود

«ایده‌ی دانشگاه» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «ایده‌ی دانشگاه» برگزار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «ایده‌ی دانشگاه» اختصاص دارد که با حضور حسین مصباحیان، حسین شیخ رضایی، رضا ماحوزی و میثم سفیدخوش برگزار خواهد شد.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

موسسه فرهنگی شهر کتاب در خبر برگزاری این نشست آورده است: کمتر از یک سده است که ما در کشورمان دانشگاه مدرن تأسیس کرده‌ایم بی‌آنکه از همان آغاز، یا در ادامه، توجهی به روح دانشگاه یعنی فلسفه دانشگاه کرده باشیم. ایده‌های فلسفی درباره ماهیت و رسالت دانشگاه روح دانشگاه به‌شمار می‌آیند و مبادی عزیمت، مسیر اصلی و غایت فرجامین آن‌ را تعیین می‌کنند. رسالت کنشگرانِ دانشگاه، خواه آموزگاران و دانشجویان و پژوهشگران، و خواه مدیران دانشگاه توسط ایده‌های فلسفی تعیین می‌شود و به یاری سنجه‌های فلسفی ارزیابی می‌شود. کتاب «ایده‌ی دانشگاه» شامل دیدگاه‌های فلاسفه غرب نشان می‌دهد که دست‌کم برای دویست سال است که فیلسوفان بزرگ مغرب زمین از کانت به بعد، مفصلاً به بحث و نظریه‌پردازی درباره هویت فلسفی دانشگاه اقدام کرده‌اند. فیلسوفانی چون کانت، نیومن، هیدگر، گادامر، هابرماس، جان سرل و مانند آن‌ها از این شمارند و در این کتاب نوشته‌هایی از آن‌ها به همت میثم سفیدخوش در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می‌گیرد. جالب اینجاست که در ایران حتی اهل فلسفه هم توجه چندانی به اندیشه‌ورزی این اندیشمندان درباره این موضوع دانشگاه نکرده‌اند. این مجموعه می‌تواند سرآغازی برای توجه جدی به این حوزه باشد.

«ایده‌ی دانشگاه» نقد می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − یک =