کد خبر : 300594
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

کمک آمریکا به اوکراین برای جمع آوری اسناد جنایات جنگی احتمالی

کمک آمریکا به اوکراین برای جمع آوری اسناد جنایات جنگی احتمالی

دادستان کل آمریکا اعلام داشت، وزارت دادگستری این کشور با دادستان کل اوکراین در زمینه جمع آوری اسناد و مدارک درباره جنایات جنگی احتمالی در اوکراین در تماس است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دادستانهای آمریکا به جمع آوری اسناد درباره جنایات جنگی بالقوه مربوط به روسیه و اوکراین کمک می کنند گفت: ما با دادستان کل اوکراین در تماس بوده‌ایم. آنها اقدام به گرد هم آوردن یک گروه از متحدان بین المللی با هدف ارائه کمک کرده‌اند و بنا بر این ما در حال کمک به گردآوری مدارک و حفظ مدارک مربوط به جنایات جنگی احتمالی هستیم. بله ما این کار را می‌کنیم.

این صحبت در حالی مطرح شد که در تاریخ سوم آوریل، گزارشهایی در خصوص وقوع کشتار گسترده غیرنظامیان در شهر بوچای اوکراین منتشر شد. کی یف مقصر این کشته ها را نیروهای در حال خروج روسیه دانست در حالی که طرف روس قاطعانه اتهامات را رد کرده و این حادثه را به عنوان “تحریکات فاحش” توصیف کرد و گفت که نیروهای رادیکال اوکراینی مرتکب سوءاستفاده غلیه غیرنظامیان و زندانی‌های جنگی و همچنین نقض توافقات انساندوستانه شده‌اند.

کمک آمریکا به اوکراین برای جمع آوری اسناد جنایات جنگی احتمالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 7 =