کد خبر : 300572
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

پسکوف: ژاپن کشوری غیر دوست برای روسیه شده است

پسکوف: ژاپن کشوری غیر دوست برای روسیه شده است

سخنگوی کرملین از ابراز تردید مقام‌های آمریکایی نسبت به تصرف شهر ماریوپول توسط روسیه انتقاد کرد. او ژاپن را کشوری غیر دوست برای روسیه خواند و گفت که پوتین هنوز برای شرکت در نشیت گروه ۲۰ تصمیمی نگرفته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز تصمیمی در مورد شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در استان بالی اندونزی در ماه نوامبر ندارد.

دیمیتری پسکوف در نشست روزانه خود به خبرنگاران گفت: “به محض اینکه تصمیم گرفته شود، شما را در جریان خواهیم گذاشت. هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.”

اندونزی که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد، روز پنجشنبه تایید کرد که برای همه رهبران گروه ۲۰ از جمله رئیس جمهور پوتین دعوتنامه ارسال شده است.

صحبت در مورد پیمان صلح با ژاپن دشوار است

پسکوف همچنین گفت: ژاپن به کشوری غیردوست برای روسیه تبدیل شده است، صحبت درباره ادامه مذاکرات صلح دشوار است.بدیهی است که اکنون که ژاپن به کشوری غیردوست تبدیل شده و به یک سری اقدامات خصمانه علیه روسیه پیوسته است، صحبت درباره ادامه روند مذاکرات بسیار دشوار است.

پسکوف در مورد اظهارات توکیو در مورد جزایر کوریل جنوبی گفت که “هر چهار جزیره جزء لاینفک روسیه هستند.”

تصمیم بریتانیا برای صدور مجوز برای گازپروم بانک روسیه را عملی خواند

سخنگوی کرملین تاکید کرد: تصمیم بریتانیا برای صدور مجوز برای گازپرومبانک، که به بانک روسی اجازه می دهد برای تامین گاز به اتحادیه اروپا پرداختی دریافت کند، عملی است. همه اینها کاملاً عملی است. شما می دانید که ما این تحریم ها را قانونی نمی دانیم ، کل این وضعیت که توسط کشورهای اتحادیه اروپا آغاز  شده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: بریتانیا، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای دیگر که تمام این مجموعه‌های محدودیت‌ها را اتخاذ کرده‌اند، زندگی‌شان را به‌طور قابل توجهی پیچیده می‌کنند.

انتقاد از بیانیه ایالات متحده در مورد وضعیت ماریوپل

پسکوف اظهارات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت ماریوپل، “اطلاعات نادرست” بوده است، را مورد انتقاد قرار داد.

روز پنجشنبه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به پوتین گفت که ماریوپل تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه درآمده است، اما هنوز شبه نظامیان در قلمرو کارخانه فولاد آزوفستال محاصره شده هستند. وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این ادعا که شهر تحت کنترل روسیه است یک “اطلاعات نادرست” است. پسکوف به خبرنگاران گفت: “در این اظهارات [ایالات متحده] ذره‌ای حقیقت وجود ندارد. ما به همه پیشنهاد می کنیم بر اطلاعاتی که دیروز از طریق وزارت دفاع ارائه شد و توسط وزیر دفاع شویگو در دیدار با رئیس جمهور پوتین گزارش شد تمرکز کنند.

پوتین با نماینده اتحادیه اروپا گفتگو می‌کند

سخنگوی کرملین تصریح کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد روز جمعه با شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت و گوی تلفنی داشته باشد  و سپس، در طول روز،  یک نشست کوتاه با اعضای دائم شورای امنیت .

پسکوف: ژاپن کشوری غیر دوست برای روسیه شده است/ پوتین هنوز برای نشست گروه ۲۰ تصمیم نگرفته است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + پانزده =