کد خبر : 300612
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

افزایش کودکان مبتلا به عفونت مرموز کبدی در اروپا و آمریکا

افزایش کودکان مبتلا به عفونت مرموز کبدی در اروپا و آمریکا

مقامات بهداشتی می‌گویند در حال بررسی موارد غیرقابل توضیح و مشکوک ابتلا به هپاتیت یا التهاب کبد در کودکان در چندین کشور اروپایی و همچنین در آمریکا هستند.

به گزارش عصرقائم، مقامات بهداشتی می‌گویند تاکنون مواردی از ابتلا به هپاتیت یا التهاب کبد علاوه بر انگلیس و اسکاتلند در دانمارک، ایرلند، هلند، اسپانیا و ایالات متحده نیز گزارش شده است.

هفته گذشته مقامات بهداشتی انگلیس همچنین اعلام کردند که موارد بیش از حد معمول ابتلا به این بیماری را در میان کودکان شناسایی کرده‌اند.

با این حال هنوز علت ابتلای کودکان به این بیماری و نیز افزایش موارد ابتلا مشخص نشده است.

“مرکز اروپایی کنترل و پیش‌گیری از بیماری” نیز تاکنون مشخص نکرده که در مجموع چند مورد ابتلا به هپاتیت در چهار کشور اروپایی یاد شده شناسایی شده است.

اما سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کمتر از پنج مورد در ایرلند و سه مورد ابتلا به این بیماری در اسپانیا شناسایی شده است. این سازمان افزوده است که احتمال شناسایی موارد بیشتر در روزهای آینده وجود دارد.

مرکز اروپایی کنترل و پیش‌گیری از بیماری گفت: تحقیقات در مورد علت این بیماری در تمام کشورهای اروپایی که مواردی در آنها گزارش شده است، ادامه دارد.

همچنین در ایالات متحده نیز اداره بهداشت عمومی آلاباما اعلام کرد که ۹ مورد در کودکان یک تا شش ساله یافت شده که دو مورد از آنها نیاز به پیوند کبد پیدا کرده‌اند.

در بریتانیا بیشترین تعداد موارد گزارش شده و تاکنون در مجموع ۷۴ مورد ثبت شده است.

هفته گذشته سازمان امنیت بهداشت بریتانیا اعلام کرد ویروس‌های معمولی که باعث هپاتیت عفونی (هپاتیت A تا E) می‌شوند، در میان موارد موجود در این کشور شناسایی نشده‌اند.

در نتیجه، محققان در حال بررسی علل احتمالی دیگر هستند و معتقدند که آدنوویروس معمولی می‌تواند علت این بیماری باشد.

آدنوویروس‌ها خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که معمولا باعث طیفی از بیماری‌های خفیف مانند سرماخوردگی، استفراغ و اسهال می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، سازمان امنیت بهداشت بریتانیا با این حال گفت که سایر علت‌های احتمالی این بیماری نیز در حال بررسی است و احتمال این که کووید-۱۹ عامل آن باشد را رد نکرده است. این آژانس در عین حال افزود که هیچ ارتباط آشکاری بین این بیماری با واکسن‌های کووید-۱۹ وجود ندارد.

افزایش کودکان مبتلا به عفونت مرموز کبدی در اروپا و آمریکا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =