کد خبر : 300452
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
-

سایت داری اما فروش نداری؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

سایت داری اما فروش نداری؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

اگر شما هم با من در این مطلب همراه شدید، احتمالاً سایتی دارید که ترافیک و فروش بالایی ندارد یا شاید از میزان فروش فعلی سایت خود ناراضی هستید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت بنیامین ابراهیمی، نگران نباشید! مدیران زیادی هستند که مشکلاتی مشابه شما دارند. از میزان پایین ترافیک گرفته تا عدم فروش بالا. حتی بسیارند مدیرانی که مشکل ترافیک سایت خود را برطرف کرده‌اند اما باز هم در فروش خود موفق نیستند و به درآمد ایه آل نرسیده‌اند.

من، بنیامین ابراهیمی قصد دارم تا در این متن شما را با راهکارهایی تجربی و استثنایی برای حل این چالش‌ها آشنا کنم. در این مطلب به نکاتی اشاره خواهم کرد که با توجه کردن به آن‌ها در زمان سفارش پروژه سئو می‌توانید به بهترین شکل ترافیک و فروش خود را افزایش دهید. پس حتماً تا انتها با من همراه باشید.

منظور از ترافیک چیست؟

ترافیک سایت را می‌توان به همان پاخور مغازه‌های سنتی تشبیه کرد. قطعاً شما هم این اصطلاح را از پدران خود شنیده‌اید و می‌دانید که منظور از پاخور در کاسبی‌های قدیم، همان رفت و آمد مشتریان به یک مغازه بود که با افزایش آن احتمال فروش و منطقاً درآمد بیشتر نیز حاصل می‌شد.

منظور ما از ترافیک در سایت هم دقیقاً همین است. در واقع اصطلاح ترافیک اشاره به کاربرانی دارد که به روش‌های مختلف وارد سایت ما شده و از صفحات مختلف، محصولات و خدمات ما بازدید و خرید می‌کنند.

خب. منطقاً باید تا این جای مطلب درکی ساده اما عمیق از اصطلاح ترافیک پیدا کرده باشید و به اهمیت افزایش آن پی برده باشید. در ادامه قصد دارم تا بصورت اجمالی شما را با روش‌های افزایش ترافیک آشنا کنم.

روش‌های افزایش ترافیک

برای اینکه بتوانیم تصمیم بگیریم آیا واقعاً سئو و سفارش پروژه سئو بهترین گزینه و منطقی‌ترین راهکار برای رفع مشکل ما هست یا نه؟ لازم است که در ابتدای راه با انواع روش‌های افزایش ترافیک سایت آشنا شویم؛ مزایا و معایب آن را بصورت اجمالی بررسی کنیم و با آگاهی کامل بهترین روش را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم.

افزایش ترافیک سایت با گوگل ادورز

گوگل ادورز یا به قول من، ماشین سفر در زمان! اولین روش افزایش ترافیک سایت است که قصد دارم به شما معرفی کنم. گوگل ادورز یکی از سرویس‌های شرکت گوگل است که در ازای پرداخت پول به آن شرکت، سایت شما را در نتایج اول موتور جستجوی خود یعنی گوگل نمایش می‌دهد.

مزیت این روش سرعت عملیاتی شدن آن است یعنی در کمتر از چند ساعت و با پرداخت هزینه آن در صفحه اول گوگل خواهید بود. از ایرادات این روش هم می‌توان به هزینه بالای این سرویس با توجه به قیمت دلار در ایران، موقتی بودن ترافیک آن، یعنی با اتمام پروژه همه چیز به وضعیت قبل باز خواهد گشت و هدفمندی پایین ترافیک آن اشاره کرد.

افزایش ترافیک سایت با تبلیغات کلیکی

روش بعدی افزایش ترافیک، کمک گرفتن از تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید ایرانی است. به این صورت که می‌توانید به کمک شرکت‌های واسط تبلیغاتی، محصولات و خدمات خود را در این سایت‌ها به نمایش گذاشته و ترافیک زیادی به دست آورید.

مزیت این روش، در سرعت و سادگی اجرا کمپین‌های تبلیغاتی آن است. همچنین پرداخت آن نسبت به گوگل ادورز ساده‌تر و ارزان‌تر اتفاق می‌افتد؛ اما معایبی شبیه به گوگل ادورز و حتی بدتر دارد. ترافیک به ازای پرداخت هزینه وارد سایت شما می‌شود پس با اتمام بودجه تبلیغات، ورود ترافیک به سایت شما متوقف خواهد شد. با اتمام بودجه و پایان دادن به تبلیغات همه چیز به شرایط سابق برمی‌گردد و فروش از بین خواهد رفت. همچنین ترافیک این نوع تبلیغات هدفمندی فوق‌العاده ضعیفی دارد.

افزایش ترافیک سایت با سوشال مدیا

سومین روش افزایش ترافیک کمک گرفتن از فضای سوشال مدیاهایی مانند اینستاگرام است که به طور کلی به دو روش می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. روش اول ایجاد یک صفحه اختصاصی و جذب مخاطب یا اصطلاحاً فالوور و در نهایت هدایت آن‌ها به سایت است؛ و روش دوم تبلیغات در پیج‌های دیگر و هدایت مخاطب آن‌ها به سایت ماست.

مزایای این روش رایگان بودن بستر فعالیت و پرمخاطب بودن آن است؛ و از معایب آن می‌توان به مواردی مثل وقت‌گیر بودن فعالیت برای صفحه اختصاصی خود یا قیمت بالای تبلیغات در صفحات و پیج دیگران اشاره کرد؛ اما مهمترین ایراد این روش غیر هدفمندی ترافیک ایجاد شده است.

افزایش ترافیک سایت با سئو

نوبت به معرفی شگفت آورترین و بهترین روش افزایش ترافیک سایت یعنی سئو می‌رسد چرا که هدفمندترین ترافیک تنها به کمک سئو برای کسب و کار شما رقم خواهد خورد. در ادامه این مطلب به معرفی کامل و اختصاصی این روش می‌پردازیم اما پیش از آن بطور اجمالی مزایا و معایب آن را با هم مرور می‌کنیم.

از مزایای مهم این روش می‌توان به مواردی همچون هدفمندی ترافیک، پایداری و ثبات ترافیک حاصل شده از این روش، کم هزینه و مقرون بصرفه بودن این روش نسبت به روش‌های دیگر و … اشاره کرد و تنها ایراد وارده به این روش زمان‌بر بودن آن نسبت به روش‌های دیگر افزایش ترافیک است که در ادامه متوجه خواهید شد نسبت به مزایای آن موضوعی کاملاً کم اهمیت است.

اما پیش از هر صحبتی در خصوص سئو و سفارش پروژه سئو قصد دارم به سؤالی که در گوشه ذهن شما باقیمانده و جواب آن مهمترین عامل و راهکار افزایش فروش برای سایت شما است پاسخ دهم.

منظور از ترافیک هدفمند چیست؟

برای پاسخ به این سؤال بهترین روش کمک گرفتن از یک مثال واقعی و قابل لمس است. فرض کنید که شما یک مغازه فروش پوشاک دارید اما تابلو قدیمی که بالای مغازه شما نصب شده است مربوط به کفش فروشی است که پیش از شما در آن محل کار می‌کرد. این تابلو به قدری جلب توجه می‌کند که مشتریان بدون توجه به دکور شما و به نیت خرید کفش وارد مغازه می‌شوند!

به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا قبول دارید از آنجا که نیاز مشتری شما در آن لحظه محصول و خدمات دیگری است بدون خرید و حتی بازدید از مغازه شما خارج می‌شوند؟ آیا قبول دارید با وجود پاخوری که آن تابلو برای شما ایجاد کرده است از آنجایی که این افراد، مشتریان هدف شما نیستند هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد؟

در واقع برگ برنده‌ای که در این محتوا قصد دارم به آن اشاره کنم همین موضوع است:

فروش بالا تنها زمانی برای ما رقم خواهد خورد که ترافیک هدفمند وارد صفحه‌ای درست و هدفمند از سایت ما شود

چرا باید مخاطبی که در فضایی مانند اینستاگرام در حال تفریح و وقت گذرانی است در میان بی‌نهایت محتوای طنز و تفریحی با دیدن تبلیغ فروش لپ تاپ از شما خرید کند؟

چرا باید مخاطبی که در یک سایت آموزش آشپزی در حال یادگیری پخت غذای مورد علاقه همسرش است با دیدن تبلیغ خرید ماشین لباسشویی همه کارهای خود را رها کند و اقدام به خرید محصول شما کند؟

درست متوجه شدید! شما تنها زمانی در کسب و کار آنلاین خود موفق خواهید بود که مخاطب و مشتری خود را در موقعیت و زمان درست وارد سایت خود کنید؛ اما راه حل این کار چیست؟ جواب ساده است؛ سئو! سئو تنها راهکار برای ایجاد هدفمند ترافیک است. چرا؟

به نظر شما آیا هدفمندتر از مخاطبی که در حال جستجو کردن در گوگل است وجود دارد؟ قبول ندارید شخصی که در گوگل در حال جستجو با کلمه‌ای مثل “خرید لپ تاپ ایسوس” بالاترین احتمال خرید را دارد؟

اگر شما هم با من موافق هستید وقت آن رسید است تا به معقولِ سئو و اهمیت آن از زاویه‌ای جدید و متفاوت نگاه کنید.

سایت داری اما فروش نداری؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در اینترنت است. به زبان ساده سئو به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که ما روی یک سایت انجام می‌دهیم تا آن سایت با کلمه‌ای خاص به صفحه اول گوگل برسد.

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

برای جواب به این سؤال از شما می‌خواهم تا به درون خود رجوع کنید و به رفتار خود در زمان جستجو کلمات و با سایت‌های دیگر دقت کنید. آیا شما بعد از سرچ یک کلمه به عنوان مثال “سفارش پروژه سئو” تنها از سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند بازدید می‌کنید یا سایت‌های موجود در صفحات ۲، ۳ و ۴ گوگل را هم بررسی می‌کنید؟

قطع به یقین جواب شما هم این خواهد بود که تنها سایت‌های صفحه اول و حتی اکثر اوقات چند سایت موجود در بالای صفحه را بازدید می‌کنید.

حالا اگر به میزان مشتری و مخاطبی که به دلیل عدم حضور خود در صفحه اول گوگل از دست می‌دهید توجه کنید به اهمیت بالای سئو پی خواهید برد و عزم خود را برای سفارش پروژه سئو جزم خواهید کرد.

راهکارهای سئو سایت چیست؟

اما برای سئو سایت خود چه روش‌ها و راهکارهایی وجود دارد؟ آیا باید شخصاً سایت خود را سئو کنیم یا راهکار دیگری برای آن وجود دارد؟ آیا بهتر نیست سراغ سفارش پروژه سئو برویم؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ خواهم داد.

آموزش سئو

آموزش بهترین گزینه برای آن دسته از کارفرماهایی است که بودجه کافی برای راه اندازی کسب و کار خود ندارند و باید در هزینه‌ها مدیریت داشته باشند؛ اما باید به این موضوع نیز دقت کرد که یادگیری سئو نیازمند زمان و کسب تجربه زیاد است و برای کسب و کارهایی که تعداد کلمه کمی برای بهینه سازی دارند اصلاً منطقی و مقرون بصرفه نخواهد بود. یادمان باشد که آدم عاقل برای یک لیوان شیر هیچ وقت یک گاو نمی‌خرد!

استخدام سئوکار

راهکار بعدی که مناسب کسب و کارهایی با تعداد کلمات زیاد برای سئو و بهینه سازی است، استخدام یک سئوکار و پرداخت ماهیانه دستمزد است. نکته مهم در این روش آشنایی نسبی شما با معقولِ سئو است چرا که باید بتوانید کنترل و نظارت کافی بر نیروی خود داشته باشید.

برون سپاری پروژه سئو

و اما بهترین گزینه برای کسب و کارهایی که بودجه کافی برای برون سپاری پروژه سئو خود دارند و در تلاش هستند تا در کمترین زمان ممکن و به اصولی‌ترین شکل به صفحه اول گوگل برسند. این دسته از کارفرماها می‌توانند به سادگی با سفارش پروژه سئو با آسودگی خاطر به صفحه اول گوگل برسند.

چرا سفارش پروژه سئو بهترین راهکار است؟

همه ما این ضرب المثل را از بزرگترهای خود شنیده‌ایم که می‌گفتند “کار را به کاردان بسپار” به طور قطع یکی از جاهایی که این جمله به درستی صدق می‌کند در همین جا و همین لحظه است. انجام پروژه سئو به قدری دارای پیچیدگی‌های خاص و نکات کلیدی است که با کوچکترین خطایی کلمه‌ای پنالتی می‌شود. کسب و کاری نابود می‌شود و امیدی ناامید. پس مهم است که معماری سئو سایت خود را به فردی کم تجربه بسپارید یا یک سئوکار حرفه‌ای و شرکتی معتبر.

برون سپاری پروژه توسط شما مزایایی مثل به حداقل رساندن ریسک خطا، سرعت عمل بالا در به نتیجه رساندن کار، مدیریت هزینه‌های پروژه، اطمینان خاطر از انتخاب بهترین استراتژی سئو، برون سپاری زحمت‌ها و مشکلات رسیدن به هدف نهایی و … را به همراه دارد که می‌توان به قدری آن‌ها را دلایلی محکم و منطقی دانست که لحظه‌ای در سفارش پروژه سئو خود شک نداشته باشیم و به دنبال فردی معتمد، باسواد، همراه و متعهد برای سئو سایت خود باشیم.

سایت داری اما فروش نداری؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

بنیامین ابراهیمی مجری پروژه‌های سئو و بهینه سازی سایت

در انتها طبق صحبت‌هایی که در بالا آورده شد می‌توان اینطور جمع‌بندی کرد که:

  • اولاً: اگر به دنبال افزایش فروش هستید حتماً باید ترافیک خود را افزایش دهید.
  • ثانیاً: ترافیک بالا تنها زمانی به شما فروش بالا خواهد داد که هدفمند و متناسب با کسب و کار شما باشد.
  • ثالثاً: از بین تمامی روش‌های افزایش ترافیک تنها روش قادر به ایجاد ترافیک هدفمند برای ما سئو و بهینه سازی سایت است.
  • رابعاً: برای سئو سایت سه روش کلی وجود دارد که بهترین، سریع‌ترین و بی‌دردسرترین آن سفارش پروژه سئو یا برون سپاری آن است.

پس اگر به عنوان یک کارفرما فکر می‌کنید که به خدمات سئو و بهینه سازی سایت نیاز دارید می‌توانید با ثبت درخواست مشاوره از طریق لینک روبرو از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. benyaminebrahimi.com/hi من، بنیامین ابراهیمی یا همکارانم در سریع‌ترین زمان با شما تماس خواهیم گرفت و کمک می‌کنیم تا بهترین تجربه را از سفارش پروژه سئو به ما داشته باشید.

سایت داری اما فروش نداری؟ راهکار مشکل شما دست ماست!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − دو =