کد خبر : 300123
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

افزایش ۲۰ درصدی تولید روغن

افزایش ۲۰ درصدی تولید روغن

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۲ میلیون تن انواع روغن نباتی در کشور تولید و توزیع شد، گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، امیر هوشنگ بیرشک در خصوص وضعیت تولید روغن نباتی در کشور اظهار کرد: طی سال گذشته تولید روغن نباتی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبلش از حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن به دو میلیون  و ۲۳۰ هزار تن افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: از این رقم حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن روغن خانوار و ۸۶۹ هزار تن روغن صنف و صنعت بوده که طی سال گذشته در سراسر کشور تولید و توزیع شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص واردات روغن نباتی گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

بیرشک تصریح کرد: در صورت تداوم اجرای سیاست‌های دولت در خصوص تخصیص به موقع ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح قیمت روغن نباتی متاثر از قیمت‌های جهانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مولفه‌های موثر بر تولید و قیمت تمام شده، می‌توان نیاز روغن نباتی کشور را به نحو مناسبی تامین کرد تا شاهد ثبات و آرامش در بازار روغن نباتی باشیم.

افزایش ۲۰ درصدی تولید روغن/ رسوب ۶۶ هزار تنی روغن خام وارداتی در بنادر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =