کد خبر : 299907
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

رئیس‌جمهور کلمبیا با اعلام وقوع “نسل کشی” در اوکراین: برای افزایش عرضه انرژی آماده‌ایم

رئیس‌جمهور کلمبیا با اعلام وقوع “نسل کشی” در اوکراین: برای افزایش عرضه انرژی آماده‌ایم

رئیس‌جمهور کلمبیا گفت:کشورش آماده ایفای نقش محوری در کمک به تامین منابع انرژی کشورهای غربی پس از شکاف‌های ناشی از تحریم‌های روسیه است.

به گزارش عصرقائم، ایوان دوکه مارکز، رئیس جمهور کلمبیا به سی ان ان گفت: [کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی] مطمئناً می‌دانند که دیگر نمی‌توانند برای تامین انرژی به روسیه متکی باشند. حال، آیا کلمبیا می تواند در راه حل کمک کند؟ پاسخ مثبت است.

دوکه سه حوزه ای را که کلمبیا آماده افزایش تولید است فهرست کرد: استخراج سنتی نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر مانند هیدروژن پاک و زغال سنگ.

وی گفت: کلمبیا امروز فوراً می‌تواند افزایش زغال سنگ داشته باشد. … ما برخی از بزرگترین منابع در جهان را داریم و از آن [برای تولید برق] استفاده نمی‌کنیم. دوکه در پاسخ به سوالی درباره استفاده رئیس جمهور آمریکا از واژه «نسل کشی» توسط بایدن برای توصیف اقدامات روسیه در اوکراین، گفت: با همتای آمریکایی خود موافق است. آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک نسل کشی است و باید متوقف شود. این دیوانگی است.

دفتر رئیس جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوکه برای یک سفر سه روزه در شهر نیویورک برای ترویج سرمایه گذاری خارجی در کلمبیا و ارائه اقدامات دولت خود در زمینه امنیت و جنگ با مواد مخدر به سر می برد. وی از بورس نیویورک بازدید کرد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در جلسات شورای امنیت سازمان ملل شرکت کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا با اعلام وقوع "نسل کشی" در اوکراین: برای افزایش عرضه انرژی آماده‌ایم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 4 =