کد خبر : 299815
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
-

اعلام برنامه زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌های متروی پایتخت در سال ۱۴۰۱

اعلام برنامه زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌های متروی پایتخت در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه درباره افتتاحیه‌های فصل بهار و همچنین تکمیل مسیر مترو پرند و تأمین ناوگان آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، مسعود درستی درباره برنامه زمان بندی افتتاح ایستگاه‌های مترو تهران در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: ایستگاه ۱۷ شهریور واقع در خط هفت متروی تهران در روزهای پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه پایانه اکباتان نیز در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود، عنوان کرد: همچنین ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) نیز با ۲ دستگاه آسانسور و ۴ رشته پله برقی تا اوایل اردیبهشت افتتاح و به بهره برداری رسمی می‌رسد.

وی در ادامه تأکید کرد که بیشترین تمرکز شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در سال ۱۴۰۱ روی رفع نواقص و تکمیل اقدامات باقی مانده خطوط ۶ و ۷ متروی تهران است.

درستی با بیان اینکه بهره برداری از خط ۶ به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، گفت: بخش مرکزی خط ۶ که به عنوان آمار مسافرگیری بهترین بخش این خط محسوب می‌شود، بنابر دلایلی هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

تلاش برای بهره‌برداری از بخش میانی خط ۶

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه؛ اولویت و برنامه ریزی اجرایی این شرکت بر اتصال دو بخش شمالی و جنوبی خط ۶ است تا ایستگاه‌های میانی نیز فعال شوند و ارائه سرویس در خط ۶ به شهروندان ارتقاء پیدا کند.

وی در ادامه اضافه کرد: امسال حداقل یک ایستگاه در بخش توسعه غربی خط ۴ مترو افتتاح می‌شود، البته در تلاش هستیم که ۲ ایستگاه افتتاح شود.

درستی درباره وضعیت کنونی چهار خط جدید متروی تهران توضیح داد: مقدمات آغاز عملیات اجرایی که شامل تکمیل مطالعات خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ می‌شود به سرعت در حال پیشبرد است تا عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، اتصال متروی تهران به شهر پرند را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سال جاری اعلام کرد و افزود: بخش نهایی این پروژه از ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا ایستگاه پرند امتداد دارد و حدود ۲۰ کیلومتر مسافت را شامل می‌شود؛ نخستین جلسه اتصال ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) به پرند در ۱۴ فروردین برگزار شد؛ مشکلات منابع مالی رفع شده است و تمامی منابع امسال جذب خواهد شد تا این اتصال در پایان سال به صورت کامل رخ دهد.

تأمین ناوگان خط متروی پرند زمان‌بر است

درستی درباره چگونگی تأمین واگن‌های این مسیر بیان کرد: در حال حاضر موضوع اصلی میان مذاکرات دولت با شهرداری بر سر ساخت خط است. طی سنوات گذشته دولت متعهد به تأمین ۲ هزار دستگاه واگن برای کلانشهرهای کشور شده است و قرار است که دولت برای تأمین ناوگان این خط، علاوه بر سهم مشخص تهران مساعدت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال ساخت مسیر ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا پرند به پایان می‌رسد اما تأمین ناوگان آن زمان‌بر خواهد بود؛ چرا که فرآیند تولید واگن طولانی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره وضعیت فعلی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن سهم تهران، بیان کرد: پیش پرداخت ۱۵ درصدی که دولت برای این قرارداد داشت، مساعدت بسیار بزرگی بود. تقریباً کارهای بروکراسی آن در حال انجام است و عاملیت آن هم تقریباً مشخص شده است.

درستی ضمن اشاره به تشکیل کارگروهی در شهرداری تهران گفت: این کارگروه پیگیری می‌کند تا تصمیمات دولت برای پیش پرداخت ۱۵ درصد عملیاتی شود و منجر به آغاز قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای کلانشهرهای ایران شود. پس از ۱۸ ماه از آغاز قرارداد، نخستین واگن‌ها تحویل ایران می‌شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی پیش بینی کرد که با توجه به هماهنگی میان ارکان دولت و شهرداری تهران، تا پایان نیمه نخست امسال قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه واگن با چین منعقد می‌شود.

اعلام برنامه زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌های متروی پایتخت در سال ۱۴۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 6 =