کد خبر : 299757
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

پیش‌بینی افزایش مبتلایان کووید در تایوان به رغم واکسیناسیون بالا

پیش‌بینی افزایش مبتلایان کووید در تایوان به رغم واکسیناسیون بالا

وزیر بهداشت تایوان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که احتمال دارد موارد ابتلای روزانه به بیماری کووید۱۹ در این کشور تا پایان ماه جاری میلادی (آوریل) به بیش از ۱۰۰۰ تن برسد.

به گزارش عصرقائم، بر اساس آمارهای رسمی، این کشور با جمعیت بیش از ۲۳ میلیون نفر از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۲) حدود ۴۰۰۰ مورد ابتلای بومی به کووید۱۹ را به ثبت رسانده است که به گفته مقامات بهداشتی، این موارد ابتلا ناشی از شیوع سویه اٌمیکرون است.

بنابر گزارش‌ها، در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مردم تایوان دو دٌز واکسن کرونای خود را تزریق و بیش از نیمی از آنها نیز دٌز یادآور این واکسن را دریافت کرده اند و این در حالی است که قوانین استفاده از ماسک هم همچنان در این کشور پابرجاست.

وزیر بهداشت تایوان درباره افزایش آمار مبتلایان روزانه به کووید۱۹ گفت: فکر می کنم با توجه به روند فعلی تا پایان ماه جاری میلادی موارد ابتلای بومی به کووید۱۹ از ۱۰۰۰ تن فراتر خواهد رفت.

با این حال وی با اشاره به اینکه موج جدید بیماری موارد اندکی از ابتلای شدید را در پی داشته از مردم خواست ضمن رعایت پروتکل‌ها، مضطرب نشوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان شروع همه گیری بیماری کووید۱۹، تایوان تاکنون حدود ۲۸ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۸۵۴ مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

پیش‌بینی افزایش مبتلایان کووید در تایوان به رغم واکسیناسیون بالا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 11 =