کد خبر : 299733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
-

نخستین جشنواره «اردیبهشتی مقاومت» برگزار می‌شود

نخستین جشنواره «اردیبهشتی مقاومت» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اردیبهشتی مقاومت» در مازندران خبر داد.

به گزارش عصرقائم، عباس زارع در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اردیبهشتی مقاومت» در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با محوریت شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» در شهرستان قائمشهر برگزار می‌شود.

وی موضوعات جشنواره را توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و ازخودگذشتگی، معرفی و ارائه الگوی مناسب در سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج اندیشه و روش کار فرهنگی با الگوی جهاد و اعتباربخشی به هویت منطقه‌ای و غرور ملّی برشمرد.

زارع بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های شعر (کلاسیک، نو، طبری)، داستان کوتاه و بخش ویژه ادبی شامل: دلنوشته، نامه و قطعه ادبی، بخش کتابخوانی، خوشنویسی (نستعلیق و خط تحریر)، نقاشی و تولید و تدوین صوتی (پادکست)، رشته‌های هنری (کلیپ و نماهنگ)، بخش خبری (تیتر خبری، یادداشت خبری، بهترین خبر) و شبکه‌های اجتماعی مجازی (بهترین پست و بهترین خبر) برگزار خواهد شد.

این مسئول مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا ۳۱ فروردین اعلام کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره در اردیبهشت با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با ذکر مشخصات کامل و شماره تلفن به یکی از پیام‌رسان‌های واتساپ یا سروش به شماره تلفن ٠٩٣۵۴۶٢٩۵۶۴ ارسال کنند.

زارع اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در بخش کتاب‌خوانی باید پس‌از مطالعه قطعه انتخابی بخش خاطرات همسر (کتاب «برای زین اب»، زندگی‌نامه شهید مدافع حرم حاج‌محمد بلباسی) پاسخ سوالات مربوطه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند قطعه کتاب مجازی و سؤالات را از صفحه اینستاگرام ordibeheshti.moghavemat و یا سایت مربوط به جشنواره در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر به نشانی www.farhang.gov.ir دریافت کنند.

این مسئول عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در بخش ویژه ادبی (دلنوشته، نامه، قطعه‌ای ادبی) می‌توانند از یک تا حداکثر سه اثر برای هر بخش را در قالب word حداکثر در یک صفحه A ۴ به دبیرخانه مجازی جشنواره ارسال کنند.

زارع اضافه کرد: همچنین علاقمه‌مندان در رشته داستان کوتاه نیز می‌توانند با ارسال یک تا سه اثر به تعداد حداکثر ۵۰۰ کلمه برای هر اثر به‌صورت word در قطع A ۴ به دبیرخانه مجازی جشنواره اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: شرکت‌کنندگان در رشته شعر (کلاسیک، نو، طبری) مجاز به ارسال حداقل ٢ و حداکثر ۲ اثر جهت انتخاب در مرحله مقدماتی به‌صورت word در قطع A ۴ به دبیرخانه مجازی جشنواره هستند.

زارع آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره فرهنگی هنری «اردیبهشتی مقاومت» را مازندران، قائمشهر، خیابان شهید بهشتی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: همچنین دبیرخانه اجرایی این جشنواره در قائمشهر، خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی، پاساژ رنجبر، طبقه آخر، مؤسسه فرهنگی گنجینه نور فعال شده است.

نخستین جشنواره «اردیبهشتی مقاومت» برگزار می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =