کد خبر : 299704
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
-

انتقاد هند از فشار آمریکا برای کاهش خرید گاز روسیه: اروپا که بیشتر می‌خرد!

انتقاد هند از فشار آمریکا برای کاهش خرید گاز روسیه: اروپا که بیشتر می‌خرد!

در میان فشارهای آمریکا بر کشورهای جهان برای کاهش خرید گاز از روسیه، وزیر خارجه هند از خرید گاز کشورش دفاع کرده و گفت، مصرف گاز روسیه در اروپا چندین برابر هند است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند بر انتقادات از هند به دلیل خرید انرژی از روسیه تاخته و گفت، این خرید برای تضمین امنیت انرژی هند لازم و ضروری است.

او در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود و همچنین وزرای دفاع آمریکا و هند، گفت: اگر به خرید انرژی از روسیه نگاه می‌کنید، پیشنهاد می‌دهم که توجهتان را بر اروپا متمرکز کنید.

این دفاعیه در حالی مطرح شد که دولت آمریکا در حال اعمال فشار بر کشورهای سراسر جهان است تا خرید نفت و گاز روسیه را محدود کند. واشنگتن به دنبال افزایش فشار اقتصادی بر مسکو به دلیل حمله به اوکراین است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت این کشور امیدوار است که متحدان و شرکایش خرید انرژی روسیه را افزایش ندهند.

او گفت: ما کشورها را تشویق می‌کنیم که انرژی بیشتری از روسیه نخرند.

دیدار وزای خارجه و دفاع آمریکا و هند پس از ملاقات مجازی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اتفاق افتاد.

بایدن در این دیدار گفت، آمریکا و هند همفکری و مشورت‌های تنگاتنگی در مورد حمله روسیه به اوکراین و راه‌های مدیریت «آثار بی‌ثبات‌کننده» این حمله دارند.

دهلی نو از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین سرباز زده است، اما مودی گفت که کشتار ادعایی روسیه در شهر بوچا «بسیار نگران‌کننده» است.

هند تا کنون در برابر فشارهای آمریکا برای کاهش خرید نفت و گاز روسیه مقاومت کرده و در رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر این نهاد شرکت نکرد.

واشنگتن همچنین در حال بررسی تحریم‌ احتمالی هند به دلیل خرید سامانه دفاعی پیشرفته اس-۴۰۰ از روسیه است.

بلینکن گفت، هنوز تصمیمی در مورد مستثنی کردن هند در تحریم‌ها (علیه روسیه) گرفته نشده است، اما آمریکا همچنان به «تشویق همه کشورها به جلوگیری از معاملات عمده برای سامانه‌های تسلیحاتی روسیه ادامه می‌دهد، خصوصا با توجه به آنچه روسیه در اوکراین انجام می‌دهد.»

وی افزود: هنوز تصمیمی در مورد تحریم‌ها یا مستثنی کردن (برخی کشورها) نگرفته‌ایم. البته رابطه دیرینه‌ای میان هند و روسیه وجود دارد، از جمله در حوزه تجهیزات نظامی. این رابطه سال‌ها پیش و زمانی شکل گرفت که ما نمی‌توانستیم شریک هند باشیم.

بلینکن ادامه داد: (اما) اکنون هردو توانمند و مشتاق هستیم که چنین شرکایی باشیم، که شریک امنیتی منتخب هند باشیم. این بخشی از مباحثی است که در دیدار امروز بررسی کردیم.

انتقاد هند از فشار آمریکا برای کاهش خرید گاز  روسیه: اروپا که بیشتر می‌خرد!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − شش =