کد خبر : 299804
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
-

انتقاد مدیریت بحران از موازی‌کاری‌ها و تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر در هنگام سوانح

انتقاد مدیریت بحران از موازی‌کاری‌ها و تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر در هنگام سوانح

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ یکی از مشکلات ما در هنگام وقوع سوانح، تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر و موازی‌کاری در اجرای فعالیت‌ هاست.

به گزارش عصرقائم، علی نصیری در جریان بازدید مدیران HSE شهرداری از سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون و تفویض اختیارات وزیر کشور به شهردار تهران در زمینه مدیریت بحران، از دغدغه‌مند بودن شهردار در این حوزه به عنوان فرصتی تاریخی برای تحول در مدیریت بحران پایتخت یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان اقدامات موثری را در این زمینه انجام داد.

وی در ادامه به بررسی آسیب‌شناسی مدیریت بحران در کشور پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما در هنگام وقوع سوانح، تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر و موازی‌کاری در اجرای فعالیت‌ هاست. به عبارتی رویکرد نظام‌مند نداریم و نگاه‌ها در برخی قسمت‌ها جزیره‌ای است. در نتیجه این مشکل، هنگام وقوع یک سانحه سازمان های بسیاری ورود پیدا می‌کنند اما در انتها کارها آنگونه که باید درست پیش نمی‌رود. لازم است که برای رفع نقایص در این زمینه اقدام شود، چرا که مدیریت ریسک به مدیریت واحد نیاز دارد.

نصیری یکی از اقدامات مجموعه کنونی مدیریت شهری و مدیریت بحران شهر تهران برای رسیدن به این مدیریت واحد را ادغام مجموعه مدیریت بحران، بخش‌های HSE و پدافند غیر عامل ذکر کرد و این اقدام را فرصتی مناسب برای سیاست‌گذاری و هدایت راهبردی در مجموعه مدیریت بحران دانست و گفت:‌ پرهیز از داشتن نگاه تجاری و نگاه سیاسی به مدیریت بحران امری ضروری دیگری است که باید مورد توجه باشد، چرا که چنین نگاهی برای مدیریت بحران مضر است.

بر اساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور، مدیران HSE شهرداری تهران ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران با فعالیت‌های سازمان مدیریت بحران پایتخت ، سامانه‌های به کار رفته در این مرکز فرماندهی و نحوه فعالسازی این سامانه ها در سطوح مختلف بحران آشنا شدند. همچنین در پایان نمایندگان مدیران HSE شهرداری تهران ، انتخاب شدند تا در قالب کمیته‌ای تخصصی به پیگیری مشکلات و نیازهای این بخش بپردازند.

انتقاد مدیریت بحران از موازی‌کاری‌ها و تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر در هنگام سوانح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − یک =