کد خبر : 299592
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

تغییر قیمت هفته‌ای خودرو قابل‌قبول نیست

تغییر قیمت هفته‌ای خودرو قابل‌قبول نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ورود مجمع تشخیص مصلحت به مصوبه واردات خودرو گفت: افزایش هفتگی قیمت خودرو قابل‌قبول نیست و ما وظیفه داریم به‌عنوان نماینده مردم در برابر نارضایتی آنها از خودروسازان قدمی برداریم.

به گزارش عصرقائم، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت مصوبه واردات خودرو و افزایش قیمت جدید با در نظر گرفتن تعهدات خودروسازان برای افزایش کیفیت و عرضه اظهار کرد: ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه واردات خودرو گرفته از نظر ما منطقی نیست و مجمع باید در نظر داشته باشد که مجلس به دنبال کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت است که موجب نارضایتی از صنعت خودرو در میان مردم شده و مصوبه واردات نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: مردم نارضایتی خود را از صنعت خودروسازی به اشکال مختلف به اطلاع نمایندگان خود می‌رسانند، و ما وظیفه داریم دراین‌رابطه کاری کنیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، واردات خودرو است که در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس در خصوص واردات خودرو ایراد گرفته و ما دوباره تاکید می‌کنیم که این ایراد را قبول نداریم و حال باید ببینیم چگونه می‌شود به شکل قانونی این مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: با شرایط کنونی اگر مجلس دوباره بر نظر قبلی خود اصرار کند، مصوبه مجدداً به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و امید داریم تا این بار باتوجه‌به عدم اجرای تعهدات خودروسازان در کیفیت و افزایش عرضه مجمع با این مصوبه موافقت کند.

رضایی با تأکید بر کیفیت نامناسب خودروهای ساخت داخل گفت: در سه سال اخیر چندین بار به‌شرط افزایش عرضه قیمت خودرو افزایش‌یافته ولی هنوز شاهدیم که کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت‌ها بالا است، این در شرایطی است که متأسفانه اکثر تصادفات مربوط به خودروهای داخلی است. قیمت‌ها هم که هفته‌ای تغییر می‌کنند. از طرفی در هر ثبت‌نام قرعه‌کشی‌ها ناگهان اطلاعیه‌ای از طرف دو خودروساز داخلی صادر می‌شود که قیمت در آن افزایش‌یافته است.

وی گفت: پشت‌صحنه این افزایش قیمت‌ها چه کسی و با چه اهدافی است برای ما سؤال است و در مجموع مافیایی در مورد خودرو وجود دارد که لحظه‌ای قیمت را تا ۳۰ درصد گران می‌کنند و مردم بیچاره هم مستأصل شده‌اند و کاری از آنها برنمی‌آید جز اینکه از ما نمایندگان خود بخواهند درباره این موضوع قدمی برداریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای واردات خودرو نمایندگان باید فشار بیاورند. واقعاً بحث واردات خودرو موضوع خوبی بود. بر اساس این مصوبه در مرحله اول ۵۰ هزار خودرو وارد می‌شد و جوّ روانی افزایش قیمت شکسته می‌شد که متأسفانه تأیید نشد و شاهد بودیم که بازهم بازار در انحصار این دو خودروساز باقی ماند.

وی تاکید کرد: باید انحصار از دست این دو خودروساز خارج شود و بازار رقابتی شود تا وقتی که رقابت نیست کمااینکه هر دفعه پراید را یک تیپ جدید ارائه کنند، یعنی با صندوق، بی صندوق، ۱۳۰، ۱۱۱، ۱۳۱ و غیره فقط سود به جیب خودروساز می‌رود به این بهانه افزایش قیمت صورت می‌پذیرد و فشار زیان آن بر جیب مردم خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس به موضوع شناسایی مافیای صنعت خودرو ورود پیدا کرده در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه در صورت نهایی شدن مصوبه واردات خودرو، افراد خاصی می‌توانند در این زمینه اقدام کنند، گفت: خیر، در مصوبه واردات خودرو قرار شد برای همه و برای کسانی که متقاضی هستند، امکان واردات خودرو فراهم شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: اکثریت مجلس رأی دادند و موافق واردات خودرو هستند اما در نهایت مراجع دیگر هم باید با این مصوبات موافقت کنند و اکنون باید در انتظار تجدیدنظر این مراجع قانونی و اجرایی برای سامان‌دهی صنعت و بازار خودرو باشیم.

تغییر قیمت هفته‌ای خودرو قابل‌قبول نیست/ ورود مجلس به موضوع مافیای صنعت خودرو

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =