کد خبر : 299671
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

آشنایی با تبلیغات ویدیویی

آشنایی با تبلیغات ویدیویی

امروزه همه به‌نوعی ویدیوهای آنلاین را تماشا می‌کنند و ویدیوها به یک رسانه محبوب تبدیل‌ شده‌اند. افزایش رسانه‌های دیجیتال، استفاده از گوشی‌های هوشمند و بهبود سرعت و پوشش اینترنت در بیشتر نقاط جهان منجر به رونق تبلیغات ویدیویی شده است. این نوع تبلیغات به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان آنلاین تبدیل‌شده است و آینده روشنی برای این‌گونه تبلیغات پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مدیااد، از هر ۱۰ تبلیغ‌کننده، ۹ نفر می‌گویند فرمت تبلیغات ویدیویی مؤثرترین مؤلفه کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها است. بسیاری از کسب‌وکارها به تبلیغات ویدیویی اعتماد دارند زیرا آن‌ها ۵ برابر مؤثرتر از انواع دیگر تبلیغات به ازای یک هدف هستند. با این‌ حال، بدون اطلاع و آگاهی از این نوع تبلیغات و عدم شناخت کافی، تضمینی برای موفقیت در تبلیغات ویدیویی را به همراه نخواهد داشت.

تبلیغات چیست؟

جواب سؤال «تبلیغات چیست» را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی کرد و برای آن پاسخ‌های متنوعی ارائه داد اما به‌صورت کلی تعریف تبلیغات به این صورت است:

بیشتر بخوانید: دوره جامع صفر تا صد آموزش دیجیتال مارکتینگ کالج تپسل

تبلیغات تلاشی برای تأثیرگذاری بر رفتار خرید مشتریان و کاربران با پیام فروش متقاعدکننده در مورد محصولات و خدمات است. در تجارت الکترونیک و سنتی، هدف از تبلیغات جذب مشتریان جدید با تعریف بازار هدف و دستیابی به آن‌ها از طریق یک کمپین تبلیغاتی مؤثر است.

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی فرآیندی است که طی آن برندها محتوای تبلیغاتی را برای میلیون‌ها نفری که ویدیوها را در پلتفرم‌های آنلاین تماشا می‌کنند نمایش می‌دهند. تبلیغات ویدئویی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق طیف گسترده‌ای از فرمت‌های ویدئویی، در دستگاه‌ها و کانال‌های متعدد به مشتریان دسترسی پیدا کنند. تبلیغات در زمان‌های مختلف پخش می‌شوند و از روش‌های مختلف هدف‌گیری استفاده می‌کنند.

همین حالا تبلیغات خود را شروع کنید: پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشن

نحوه تعامل بینندگان با تبلیغات ویدیویی دائماً در حال تغییر است و نوع و مکان تبلیغات نیز تغییر می‌کند تا آن‌ها مؤثرتر واقع شوند. به همین دلیل است که بازاریابان باید مراقب باشند به ایجاد تبلیغات مرتبط پایبند بمانند و این امر در تبلیغات ویدیویی بسیار حائز اهمیت است. بهترین محتوا برای تبلیغات ویدیویی به زمینه‌ای که بینندگان در معرض آن‌ها قرار می‌گیرند و میزان توجهی که احتمالاً به آن‌ها می‌کنند بستگی دارد.

انواع تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی در قالب‌ها و اشکال مختلفی در پلتفرم‌های تبلیغاتی ظاهر می‌شوند. ما در زیر به رایج‌ترین فرمت‌های تبلیغات ویدئویی اشاره‌ کرده‌ایم:

آشنایی با تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی با جایزه یا Rewarded Video Ads

تبلیغات ویدیویی پاداش دار متعلق به انواع تبلیغات ویدیویی آنلاین تعاملی (مدت‌زمان ۵-۱۰ ثانیه) است. در این فرمت تبلیغات ویدیوی کاربران در ازای دریافت پاداش (پاداش‌هایی مانند ارزبازی، دسترسی به محتوای دیگر و…)، تبلیغات ویدیوی را مشاهده می‌کنند و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند: مزایای این نوع تبلیغات ویدیویی عبارت‌اند از:

نرخ تبدیل بالا

بسیار تعاملی

تبلیغات درون جریانی یا In-Stream Ads

تبلیغات درون جریانی به تبلیغاتی گفته می‌شود که در حین پخش یا اجرای یک فیلم دیگر ممکن است اتفاق بیفتند. این تبلیغات ویدیویی قبل، وسط و بعد از ویدیوهای دیگر (مثلاً در فیلم‌های سینمایی و…) ظاهر می‌شوند. این نوع تبلیغات قبل، میان و پس از پخش حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این نوع تبلیغات این است که تمام صفحه را در اختیار می‌گیرد. از این تبلیغات به‌عنوان تبلیغات ویدیویی خطی نیز یاد می‌شود. مزایای آن عبارت‌اند از:

نرخ کلیک بالا

عملکرد خوب

تبلیغ ویدیویی بومی یا همسان (Native Video Ad)

تبلیغاتی ویدیویی بومی با بقیه طراحی وب‌سایت همسان است و گویی که بخشی از محتوای وب‌سایت انتشاردهنده است و اصلاً فرمت آن به تبلیغاتی بودن نمی‌خورد. این نوع تبلیغات به برندها اجازه می‌دهند تبلیغات ویدیویی خود را در هر نوع محتوای وب (اعم از مقاله، ویدیو و…) به شکلی کاملاً طبیعی ترکیب کنند. تبلیغات ویدیوی بومی قابل اشتراک‌گذاری‌ترین قالب تبلیغاتی است. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرخ کلیک بالا

غیر مزاحم

قابل اشتراک‌گذاری بالا

تبلیغ بینابینی ویدیویی یا Interstitial Video Ad

تبلیغات بینابینی در هنگام زمان‌های توقف بازی و برنامه موبایل یا زمانی که کاربران بیشترین میزان توجه به اپلیکیشن را دارند در صفحه کاربر ظاهر می‌شود. ویدئوهای بینابینی نوعی تبلیغات غنی در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های تلفن همراه هستند، آن‌ها تمام صفحه را اشغال می‌کنند و برای چند ثانیه پخش می‌شوند. مهم‌ترین مزایای این‌گونه تبلیغات عبارت‌اند از:

عملکرد خوب

نرخ کلیک بالاتر

ویدیوی درون بنری یا In-banner Video

تبلیغات ویدیویی درون بنری، ویدیوهایی هستند که در داخل بنرها ساخته می‌شوند. تبلیغات ویدیویی درون بنر می‌توانند در این اندازه‌ها باشند: ۳۰۰×۲۵۰، ۱۶۰×۶۰۰ یا ۷۲۸×۹۰٫ مزایای این نوع تبلیغات ویدیویی عبارت‌اند از:

مقرون‌به‌صرفه

قابلیت مشاهده بهتر

پیاده‌سازی ساده

تبلیغات ویدیویی موبایلی

تبلیغات ویدیویی تلفن همراه به علت استفاده حداکثری مردم از گوشی تلفن امروزه بسیار مفید هستند. این نوع تبلیغات در اپلیکیشنها و بازی‌های موبایل به اشکال گوناگونی ظاهر می‌شوند. تبلیغات ویدیویی موبایل شامل فرمت‌های بسیار کارآمد مانند بومی، قابل پخش یا پاداش دار است. مزایای این‌گونه تبلیغات عبارت‌اند از:

تعامل بهتر

افزایش تبدیل

نرخ کلیک بالا

تبلیغات Reveal video

Reveal video به تبلیغات ویدیویی درون محتوا تعلق دارند که به‌محض اینکه کاربر صفحه را به سمت پایین اسکرول می‌کند و وارد منطقه دید می‌شود، نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات معمولاً در وسط مقاله، در پایان یا بعد از پاراگراف اول وسط مقاله‌ها قرار دارد.

قابلیت مشاهده بهتر

پیاده‌سازی ساده

بسیار تعاملی

تبلیغات قابل بازی یا Playable ads

تبلیغات قابل بازی در داخل برنامه‌ها به‌صورت ویدیوهای تعاملی کوتاه نشان داده می‌شوند. تبلیغ قابل بازی یک نسخه آزمایشی از بازی‌ها یا برنامه‌های دیگر است که کاربر می‌تواند قبل از نصب آن را امتحان کند. این نوع تبلیغات معمولاً ۵-۵۰ ثانیه طول می‌کشد. پس‌ از آن کاربر می‌تواند بازی را روی دستگاه نصب کند یا می‌تواند تبلیغ را نادیده بگیرد. مزایای این نوع تبلیغات ویدیویی عبارت‌اند از:

بهترین نرخ تکمیل

بسیار تعاملی

چرا به تبلیغات ویدیویی نیاز داریم؟

آشنایی با تبلیغات ویدیویی

دلایل زیادی وجود دارد که تبلیغات ویدیویی بسیار مؤثرند، ازجمله مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از توانایی دسترسی به کاربران تلفن همراه و ایجاد فروش بیشتر و بسیاری از مزایای دیگر که در ادامه به همه آن‌ها شاره شده است.

دسترسی به کاربران تلفن همراه

از آنجایی‌ که مردم‌دوست دارند ویدیوها را تماشا کنند و تعداد کاربران تلفن همراه در حال افزایش است، مخاطبان ویدیوها و تبلیغات ویدیویی همچنان در حال افزایش هستند. آمار نشان می‌دهد که مردم هنگام مشاهده ویدیوها در دستگاه‌های تلفن همراه، تبلیغات کوتاه ویدیویی را حدوداً به مدت ۳۰ ثانیه تماشا می‌کنند.

مشارکت بالاتر

تبلیغات ویدیویی می‌تواند مخاطبانی را که نسبت به تبلیغات بنری و متنی بی‌تفاوت شده‌اند جذب کند. آن‌ها تعاملی هستند و دارای صدا، تصویر و سایر عناصری هستند که آن را برای کاربران جذاب می‌دانند. تبلیغات باید توجه را به سمت کار جلب کند و این امر امروزه می‌تواند بسیار پیچیده باشد زیرا بازه زمانی توجه به تبلیغات کوتاه است و بسیاری از برندها برای جلب‌توجه رقابت می‌کنند.

معرفی برند

تبلیغات ویدیویی به برند کمک می‌کند تا خودش را به بهترین شکل ممکن به کاربران معرفی کند. معرفی برند اغلب یک فرایند سخت و پیچیده است اما کاربران از طریق ویدیو می‌توانند ارتباط بیشتری با یک محصول یا خدمات برقرار کنند و برند شمارا زودتر بشناسند.

فروش بیشتر

تبلیغات ویدیویی مؤثر می‌تواند میلیون‌ها بازدید و اشتراک‌گذاری زیادی را در مدت‌زمان کوتاهی ایجاد کند، به این معنی که بازده آن می‌تواند به‌سرعت اتفاق بیفتد. برخی از نام‌های بزرگ در بازارهای آنلاین جهانی، مانند آمازون گزارش می‌دهند که تبلیغات ویدیویی شانس خرید یک کالا را تا حدود ۳۵ درصد افزایش می‌دهد. تبلیغات ویدیویی به انتقال سریع مشتریان بالقوه در تمام مراحل قیف خرید کمک می‌کند.

بهبود سئو سایت

موتورهای جستجو ویدیو را دوست دارند و صفحاتی که در آن‌ها ویدیو قرار دارد تعامل بهتری دارند. توزیع ویدیوها از طریق شبکه‌های اجتماعی، جاسازی آن‌ها در صفحه وب‌سایت یا ارسال آن‌ها در وبلاگ‌ها، احتمال یافتن آن‌ها را در نتایج جستجو توسط مخاطبان هدف را افزایش می‌دهد. تبلیغات ویدیویی می‌تواند زمان ماندن کاربر در صفحه یک سایت را افزایش دهد (بهبود نرخ بانس ریت) و این امر به موتورهای جستجو کمک می‌کند که بفهمند سایت محتوای خوبی دارد.

چالش‌های ویدیو مارکتینگ

چالش‌های مختلفی برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که عبارت‌اند از:

اینکه یک سرویس به چه داده‌هایی متکی است به‌طور مؤثر بر تبلیغات تأثیر می‌گذارد. اگر پلتفرم انتخابی شما به معیارهای شخص ثالث متکی باشد، این می‌تواند دیدی غیر شفاف از بازار ارائه دهد و بر عملکرد یک تبلیغ تأثیر بگذارد.

استفاده از شبکه‌های تبلیغاتی ممکن است به بازاریابان کنترل کمتری بر مکان نمایش تبلیغات و جزئیات تبلیغ بدهد.

الگوریتم‌ها بر قیمت پیشنهادی تمرکز می‌کنند تا به بازاریابان کمک کنند به مخاطبان بیشتری دست یابند، اما بازاریابان باید پارامترها را با دقت تعریف کنند، در غیر این صورت ممکن است به کاربران هدفشان نرسند.

پیش‌بینی می‌شود که ادغام تلویزیون سنتی و تبلیغات برنامه‌ای اتفاق بزرگ بعدی باشد. در حال حاضر نتفلیکس در این راه پیشرو است و تبلیغ‌کنندگان باید برای این چالش پیش رو آماده باشند.

آشنایی با تبلیغات ویدیویی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + نه =