کد خبر : 299505
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

یک درخواست از دولت برای جام جهانی قطر

یک درخواست از دولت برای جام جهانی قطر

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تورهایی را که برای جام جهانی تبلیغ می‌شوند بدون مجوز دانست و از دولت درخواست کرد جام‌جهانی قطر را همانند دیگر جام‌های جهانی مونوپل (انحصاری) نکند.

به گزارش عصرقائم، حرمت‌الله رفیعی در نشست خبری که عصر روز شنبه ۲۰ فروردین‌ماه همزمان با پایان سفرهای نوروزی در محل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد، درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای تورهای جام جهانی با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که آغاز شده است، اظهار کرد: تا الان هیچ کاری نشده است. نه هتلی رزرو شده، نه با پروازی مذاکره شده، نه بلیت بازی تحویل داده شده، نرخ تور جام جهانی هم تعیین نشده است و تبلیغاتی را هم که می‌شود باور نکنید، چون هنوز نه کسی بلیت دارد و نه هتلی در اختیار گرفته شده است.

او افزود: البته انجمن صنفی نمایندگان خود را به قطر فرستاده که با دو سه ایرلاین مذاکره داشته باشد. در قطر هم هتل‌ها را مونوپل کرده‌اند که از طریق فدراسیون‌ قطر به فدراسیون کشورها سهمیه اسکان داده شود و قرار است بلیت مسابقات هم در اختیار فدراسیون کشورها قرار داده شود.

ریس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران یادآور شد: واقعیت است که در همه ادوار گذشته در جام‌های جهانی به لحاظ مدیریت تماشاچی و بهره‌برداری از این رویداد موفق نبودیم، حتی وقتی جام جهانی فوتبال در روسیه برگزار شد، هیچ برنامه‌ای نداشتیم. چه شد که این همه جمعیت از ایران به روسیه رفت، ولی جایگاه پشت تیم ملی در زمین مسابقات خالی از ملیت ایرانی بود؟ تعداد زیادی از مردم رفتند روسیه درحالی که هتل برای اقامت نداشتند. همان موقع ما را خواستند که تعداد زیادی مردم ایران در روسیه هتل ندارند.

او با بیان این‌که در جام جهانی روسیه با وجود اختصاص سهمیه بلیت مسابقات به ایران، اما به خاطر مونوپل و انحصار بلیت‌ها، بسیاری از تماشاچیان ایرانی بدون بلیت مانده بودند، تاکید کرد: اگر دولت نمی‌تواند از تماشاچی حمایت کند، زیاده‌خواهی نکند.

رفیعی گفت: متاسفانه تا جام جهانی اتفاق می‌افتد متولیان به فکر کسب درآمد می‌افتند و بلیت بازی‌ها را مونوپل می‌کنند و به چندبرابر قیمت می‌فروشند؛اتفاقی که مسبوق به سابقه است.

او در ادامه بیان کرد: عاجزانه و خاضعانه خواهش می‌کنم مثل ادوار گذشته نباشیم. یار دوازدهم را حمایت کنیم، نمی‌شود که یار دوازدهم به چند برابر قیمت بلیت پرواز و هتل بخرد، بلیت بازی‌ها را هم به چند برابر قیمت به او بفروشید. این دوشیدن یار دوازدهم است نه حمایت از او.

رفیعی تاکید کرد: گروهی که تیم ملی فوتبال ایران با آن همبازی شده یک گروه خاص است که ماهیت سیاسی پیدا کرده است، پس باید هوادار تیم ملی را شناسایی کنند و سوبسید بدهند و جریان را مدیریت کند. مثل جام جهانی روسیه نشود که جایگاه تماشاچی ایرانی را ملیت‌های دیگر پر کردند و علیه تیم ایران شعار دادند. تیم ملی ایران باید حمایت شود و بالا برود.

یک درخواست از دولت برای جام جهانی قطر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 10 =