کد خبر : 299496
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
-

مقایسه ۳CX ، الستیکس و ایزابل – کدام سیستم تلفنی بهتر است؟

مقایسه ۳CX ، الستیکس و ایزابل – کدام سیستم تلفنی بهتر است؟

معمولا در هنگام انتخاب سیستم تلفنی ویپ یکی از اولین سوالاتی که بین سیستم های تلفنی نرم افزاری مطرح می شود این است که کدام سیستم تلفنی بهتر است؟ البته واضح است که هر شرکتی برای انتخاب سیستم تلفنی ویپ خود معیارهای مشخص خود را دارد اما در این مطلب صورت کوتاه می‌پردازیم به اینکه کدام سیستم تلفنی تلفنی voip مزایا و قابلیت های بیشتری دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آوای نوید یام، سیستم تلفنی الستیکس بر پایه هسته Asterisk نوشته شده یک سیستم تلفنی رایگان است که بر پایه لینوکس منتشر می شد و دارای قابلیت‌های پایه مثل تعریف داخلی های SIP، صف های تماس، پاسخوی صوتی خودکار، روتینگ های ورودی و خروجی تماس ها، پیام گیر صوتی و قابلیت های مشابهی بود. این سیستم تلفنی طی سال های گذشته یکی از محبوب ترین سیستم های تلفنی ویپ بود و بسیاری از مدیران شبکه و کارشناسان ویپ حداقل یک بار آن را نصب و راه اندازی کرده اند. یکی از نقاط قوت این سیستم استفاده از کمترین میزان منابع بود که در واقع برگرفته از ذات لینوکسی آن بود.

سیستم تلفنی ایزابل

می‌توان گفت سیستم تلفنی ایزابل برادر کوچک تر ولی پیشرفته تر الستیکس است. از زمان خریداری شدن شرکت الستیکس توسط ۳CX ، کارشناسان ویپ تصمیم گرفتند که نسخه جدیدی از سیستم تلفنی ویپ رایگان الستیکس را منتشر کنند و نام آن را ایزابل گذاشتند. قابلیت های ایزابل با الستیکس تقریبا یکسان است با این تفاوت که ایزابل از نسخه جدیدتری از Asterisk استفاده می کند که در آن کندی های ناشی از تعداد بالای تماس ها و همچنین برخی باگ ها و نواقص صوتی برطرف شده اند.

سیستم تلفنی ۳CX

سیستم تلفنی ۳CX در کنار قابلیت های پایه ای که تمام سیستم های تلفنی مانند الستیکس و ایزابل از آن ها پشتیبانی می کنند دارای قابلیت های ویژه و منحصربه فردی مانند تانل اختصاصی برای نرم افزارهای موبایل و ویندوز است که امنیت بالای کاربران در محیط اینترنت را تضمین می کند. همچنین سیستم تلفنی ۳CX به شما این امکان را می دهد تا سیستم تلفنی ویپ خود را به هر سیستم مدیریت اطلاعات و مشتریان دیگری که مایل هستید متصل نمایید. یکپارچه سازی های آماده برای انواع سیستم های مدیریت اطلاعات و مشتریان در سیستم تلفنی ۳CX وجود دارند. در کنار آن نرم افزار اختصاصی ساخت یکپارچه سازی ۳CX به شما این امکان را می دهد تا یکپارچه سازی مورد نیاز خود را به صورت کاملا دستی و اختصاصی توسعه دهید. از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی ۳CX می توان به امکان ساخت پاسخگوهای صوتی هوشمند اشاره کرد. به کمک این قابلیت شما می توانید یک پاسخگوی صوتی هوشمند با استفاده از وب سرویس ها، Query های دیتابیس یا حتی کدینگ C# بسازید. از دیگر قابلیت های فوق العاده سیستم تلفنی ۳CX می توان به قابلیت Switchboard اشاره کرد که در آن امکان مشاهده وضعیت تمام کارشناسان به صورت آنلاین و همچنین مدیریت تماس‌ها (شامل ورود به تماس، هشدار به کارشناس، انتقال تماس یا گوش دادن به تماس) وجود دارد. یکی دیگر از نقاط قوت سیستم تلفنی ۳CX این است که در دو نسخه ویندوزی و لینوکسی عرضه می شود و می توان از آن در هر دو شکل استفاده کرد. نسخه لینوکسی از منابع بسیار کمتری استفاده می کند و همین یکی از نقاط قوت محسوب می شود. (دانلود ۳cx)

مقایسه سیستم تلفنی ۳CX، الستیکس و ایزابل – کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه 3CX ، الستیکس و ایزابل – کدام سیستم تلفنی بهتر است؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم بسته به نیازمندی ها ممکن است انتخاب متفاوت باشد. همچنین قیمت نیز یکی از فاکتورهای مهم است چرا که سیستم های تلفنی الستیکس و ایزابل رایگان هستند اما سیستم تلفنی ۳CX به غیر از نسخه رایگان شامل نسخه پولی نیز می شود که باید لایسنس ۳cx تهیه شود.

اما بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی و فقط از دیدگاه فنی، می توان گفت که ۳CX نسبت به رقبای خود انتخاب بهتری خواهد بود. به چند دلیل :

اول اینکه هیچ کدام از دیگر سیستم های تلفنی از ارتباط امن برای کلاینت های خارج از سازمان پشتیبانی نمی کنند و این یعنی کلاینت های موبایل یا ویندوزی شما خارج از سازمان قادر به استفاده از تلفن نخواهند بود مگر اینکه از وی پی ان یا بسترهایی مشابه استفاده کنند که در این صورت هم در صورت قفل بودن صفحه گوشی موبایل تماس را دریافت نخواهند کرد.

دوم اینکه برای ساخت یکپارچه سازی ها نیاز به هزینه های جداگانه و برنامه نویسی و رفع خطا و از دست دادن زمان و هزینه نخواهید داشت. بلکه به صورت آماده می توانید از یکپارچه سازی ها استفاده کنید یا یکپارچه سازی مورد نظر خود را در محیط کاملا گرافیکی بسازید.

سوم اینکه هیچ سیستم تلفنی‌ گزارش گیری های قوی و گسترده‌ای مانند سیستم تلفنی ۳CX ندارد که بتواند گزارشات جامع بر اساس نوع تماس گیرنده، کارشناس پاسخگو، صف های تماس یا هر معیار دیگری که شما تعیین کنید در اختیار شما قرار دهد.

چهارم اینکه هیچ کدام از سیستم‌های تلفنی ویپ دیگر از قابلیتی مشابه Switchboard پشتیبانی نمی‌کنند تا بتوانید آنلاین وضعیت کارشناسان پاسخگو را مشاهده کرده و تماس‌ها را منتقل کنید یا به تماس‌های کارشناسان گوش داده و بدون اطلاع مشتری به کارشناسان اطلاعاتی را یادآوری یا نکاتی را هشدار دهید. یا حتی بدون اطلاع هیچ کدام از طرفین فقط به تماس گوش دهید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + هشت =