کد خبر : 299182
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

فعالیت معدنی؛ علت رانش زمین در «للجار» مرزن‌آباد

فعالیت معدنی؛ علت رانش زمین در «للجار» مرزن‌آباد

فرماندار چالوس با بیان اینکه رانش جنگل در منطقه للجار مرزن‌آباد ناشی از فعالیت معدنی بوده است، گفت: هیچ مجوز جدید معادن در مرزن‌آباد نباید صادر شود.

به گزارش عصرقائم، به دنبال انتشار تصاویر از رانش جنگل در منطقه «للجار مرزن‌آباد» و طی بازدید میدانی مسؤولان مربوطه، علی قاسمی فرماندار چالوس علت حادثه رانش را احداث پله استخراجی و فعالیت معدنی اعلام و اظهار کرد: این رانش حدود چهار ماه قبل در ضلع شرقی جاده روستایی سنار رخ داده است.

وی گفت: فعالیت معدنی در منطقه رانشی للجار که حسب گزارش احتمال ریزش مجدد هم دارد، تا اطلاع ثانوی تعطیل و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه منطقه للجار حالت لغزش و ریزش را دارد، عنوان کرد: مجوزهای که صادره باید کارشناسی و ارزیابی شود تا منطقه‌ای که طبیعتا دارای ماهیت لغزش و ریزش است، را تحریک نکند و کمتر دچار تخریب منابع طبیعی و مشکلات زیست محیطی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرزن‌آباد با این مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: دستگاه‌های صادرکننده مجوز به دلیل شرایط منطقه باید دقیق‌تر بررسی و حتما گزارش ارزیابی داشته باشند.

فرماندار چالوس ضمن بیان اینکه حمایت ما از بخش خصوصی فعالیت معدنی تابع شرایطی است، خاطر نشان کرد: شرط حمایت از این بخش، حفظ محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: همه مجوزهایی معدنی در بخش مرزن‌آباد که در چند ماه اخیر صادر و یا تمدید شدند اجازه فعالیت ندارند تا بازنگری و ارزیابی مجدد به عمل آید.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه درخواست بازدید میدانی مسؤولان استانی سازمان صمت طی دو روز آینده داده شد، افزود: متولیان باید بررسی‌های لازم را انجام و متعهد شوند که در آینده هیچ مشکلی برای محیط زیست و منابع طبیعی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه از این تاریخ صدور هر گونه مجوز فعالیت معدنی در شهرستان چالوس با اطلاع فرمانداری شهرستان باید انجام شود؛ تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بدون اطلاع فرمانداری مجوزی را حتی در مسیر قانونی صادر کنند، بنده آن را به رسمیت نمی‌شناسم.

فرماندار چالوس در پایان تاکید کرد: هیچ مجوز جدید معادن در مرزن‌آباد نباید صادر شود.

فرماندار چالوس پیرو گزارش‌های ارسالی، مسؤولان مربوطه را برای بازدید میدانی اعزام و جلسه اضطراری ساعت ۹ شب در فرمانداری برای تعیین و تکلیف رانش و معادن برگزار کرد.

فعالیت معدنی؛ علت رانش زمین در «للجار» مرزن‌آباد/ مجوز جدید معادنن نباید صادر نشود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =