کد خبر : 299245
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری یک زبان جدید همیشه می‌تواند چالش‌ها و دغدغه‌های خاص خود را به همراه داشته باشد، خصوصاً اگر افراد در بزرگ‌سالی برای آموزش اقدام کنند. تسلط بر زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم، سوم و … در دنیای ماشینی و مدرن امروز می‌تواند اهمیت و ارزش بسیار زیادی داشته باشد چرا که صدها میلیون گویشور در سراسر جهان دارد. انتخاب درست روش‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند کمک زیادی به افراد بکند که چالش‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود را کنترل کرده و مهارت‌های خودشان را ارتقا بدهند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از هدف نوین، دوران کودکی را می‌توان بهترین و مناسب‌ترین دوران برای آموزش دانست چرا که ذهن کودکان پتانسیل یادگیری بسیار بالایی داشته و می‌توانند با سرعت و کیفیت بهتری مطالب مختلف را دریافت کنند. آموزش زبان‌های خارجه دوم، سوم و … در دوران کودکی می‌تواند بهترین نتیجه و بازدهی را داشته باشد. به‌صورت کلی در دنیای مدرن و ماشینی امروز یادگیری زبان دوم و چندم اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر این آموزش‌ها در سنین پایین انجام شود قطعاً می‌تواند مزایا و نتایج بهتری داشته باشد. آموزش زبان کودکان می‌تواند چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را داشته باشد به همین دلیل انتخاب روش و منابع آموزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان کودکان وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما تمامی این روش‌ها بر پایه کتاب‌های آموزشی پیاده می‌شوند. در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین کتاب آموزش و یادگیری زبان کودکان پرداخته خواهد شد.

مزایای آموزش زبان در کودکی

یادگیری هر زبانی به‌عنوان زبان دوم، سوم و … می‌تواند مزیت‌ها و فواید متعددی برای افراد داشته باشد اما بسیاری از افراد خیلی دیر ضرورت و لزوم آشنایی با زبان‌های خارجه را درک می‌کنند و تا دوران جوانی و بزرگ‌سالی برای یادگیری هیچ اقدامی نمی‌کنند و این باعث می‌شود که کار سخت‌تری پیش رو داشته باشند. آموزش هر زبانی در سنین بالا می‌تواند چالش‌ها و مشکلات متعددی به همراه داشته باشد و به‌مراتب سخت‌تر از دوران کودکی باشد. مهم‌ترین و بهترین مزایای یادگیری زبان در کودکی شامل موارد زیر می‌باشند:

به رشد و خلاقیت ذهنی کودکان کمک ویژه‌ای بکند.

کودکان با آموزش زبان‌های متعدد می‌توانند آمادگی و پتانسیل دریافت آموزش‌های بیشتری داشته باشند و ظرفیت حافظه آن‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

در سنین بزرگ‌سالی از زبان‌های دوم و … همانند زبان مادری خود و به‌صورت کاملاً شیوا و واضح در ارتباطات خود استفاده کنند.

کودکان تمرکز و خلاقیت بسیار بیشتری بر روی موضوعات مختلف داشته باشند.

بستر مناسبی برای آموزش زبان‌های دیگر برای افراد فراهم شود و افراد با فرهنگ‌ها و زبان‌های دیگری آشنا شوند.

کودکان با دنیای جدیدی از اطلاعات، بازی‌ها، سرگرمی‌ها و … آشنا شوند چرا که امروزه امکانات و فنّاوری‌های متعددی وجود دارند که مرزهای جغرافیایی را از بین برده‌اند.

آموزش زبان در دوران کودکی می‌تواند به افراد کمک کند که در بزرگ‌سالی برای اهداف مختلفی همچون ادامه تحصیل، مسافرت، تجارت و کسب‌وکار، ارتقای شغل و … مشکلی نداشته باشند.

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

خرید آنلاین کتاب زبان آموزشی کودکان

انتخاب کتاب آموزش زبان کودکان نیازمند رعایت فاکتورها و پارامترهای مختلفی است و نمی‌توان انتظار داشت که کودکان با تمامی کتاب‌های آموزشی و سی دی آموزشی زبان کودکان به یک اندازه ارتباط برقرار کنند. سن و سال کودک می‌تواند اولین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب کتاب باشد و کتابی که برای کودکان ۱۰ ساله طراحی و نوشته شده نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای کودکان ۴ تا ۵ ساله باشد. به‌صورت کلی مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب کتاب آموزشی باید به آن‌ها توجه کرد شامل موارد زیر هستند:

کتاب باید دارای محتوای مناسب کودک باشد و کودک باید به خوبی قادر باشد با محتوای کتاب‌ها ارتباط برقرار کند.

طراحی کتاب نیز اهمیت بالایی دارد چرا که کودکان بیشتر از متن کتاب‌ها به طراحی‌ها و تصاویر موجود در کتاب توجه می‌کنند.

سطح زبان کودکان نیز اهمیت بالایی در انتخاب کتاب آموزش زبان کودکان دارد به‌عنوان‌مثال زمانی که کودک هنوز با حروف الفبای یک زبان آشنایی ندارد خرید کتاب داستان نمی‌تواند ایده مناسبی باشد.

سبک نگارش کتاب نیز اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که کودکان برخلاف بزرگ‌سالان قادر به درک جملات بلند و سنگین نیستند و باید نگارش کتاب کاملاً با سن و سال کودکان همخوانی داشته باشد.

خرید اینترنتی کتاب آموزش زبان کودکان

همان‌طور که گفته شد کتاب‌های آموزش زبان برای افراد خردسال دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی هستند و لازم است که بر اساس شرایط سنی زبان‌آموزان، میزان استعداد، جنسیت، شرایط روحی و شخصیتی، میزان زمان آزاد کودکان و … انتخاب شوند. کتاب‌ها در حقیقت مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار آموزش زبان هستند و امروزه انواع کتاب‌های مختلف با اهداف و موضوعات متعدد در دسترس هستند که به آموزش مباحثی همچون گرامر، آموزش تلفظ، آموزش مکالمه، آموزش مهارت‌های چهارگانه، آموزش لغات و … می‌پردازند. به‌صورت کلی انتخاب کتاب آموزش زبان کودکان می‌تواند چالش‌ها و مشکلات متعددی به همراه داشته باشد و لازم است که حتماً فاکتورهای مختلف و متعددی در انتخاب این کتاب‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

بهترین کتاب آموزش زبان کتاب است که از محتوای جذاب، مناسب و کاملاً کودکانه‌ای برخوردار است و کودکان می‌توانند به‌سادگی به آن ارتباط برقرار کنند. محتوای جذاب کتاب باعث می‌شود که کودک اراده و انگیزه‌ بیشتری برای یادگیری زبان داشته باشد.

زبان بیان کتاب‌های مخصوص کودکان کاملاً متفاوت از کتاب بزرگ‌سالان است و یک کتاب خوب باید از یک بیان ساده، روان و کودکانه برخوردار باشد تا کودک بتواند به خوبی و راحتی تمامی مفاهیم را فرا بگیرد. بهترین زبان برای کتاب‌های آموزش زبان کودکان زبان داستان‌نویسی و شعر کودکانه است.

کتاب آموزش زبان کودکان باید از یک هدف، منظور و برنامه مشخصی برخوردار باشد و دقیقاً مشخص باشد که قصد آموزش چه مباحثی به کودکان دارد

آموزش‌های موجود در کتاب‌ها باید در قالب تصاویر رنگی و جذاب باشد تا کودک به خوبی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

کتاب باید دارای بخش‌های مختلفی همچون آموزش، تمرین، بازی و سرگرمی، فعالیت‌های عملی و … باشد.

کتاب باید متناسب با سطح زبان کودک باشد و با سن و سال او سنخیت داشته باشد در غیر این صورت کودک تمایلی به استفاده و خواندن آن نخواهد داشت و انگیزه‌ای برای آموزش ندارد.

واژه‌هایی که در کتاب استفاده می‌شوند باید در قالب تصاویر، عبارت‌های کودکانه، اصطلاحات و … بیان شوند تا در ذهن کودک ماندگار شوند.

یک کتاب آموزش زبان کودکان باید به تقویت و ارتقای مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش دادن کودکان کمک کند.

گرامر و ساختار زبان بحث بسیار پیچیده‌ای است و چنانچه در کتاب‌های آموزشی به‌درستی و متناسب با سطح زبان‌آموز عنوان نشوند می‌توانند باعث دل‌زدگی شده و اجازه یادگیری به آن‌ها ندهند.

کتاب باید دارای منظور و هدف واضح و مشخصی باشد. یک کتاب آموزشی می‌تواند به‌منظور آموزش لغات، گرامر، مکالمه و … نوشته شود.

کتاب در کنار استفاده از داستان‌ها، شعرها و … باید دارای فعالیت‌های عملی نیز باشد چرا که کودکان انرژی زیادی دارند و نمی‌توانند مدت‌زمان زیادی روی یک مطلب خاص تمرکز کنند.

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

 آموزش زبان به کودکان

همان‌طور که گفته شد آموزش کودکان همواره چالش‌های مختلفی به همراه دارد و لازم است که اساتید و مربیان به‌تمامی جنبه‌های آموزشی و پکیج‌های آموزشی کودکان توجه داشته باشند در غیر این صورت کودک ممکن است علاقه‌ای به ادامه یادگیری نداشته باشد و کاملاً از زبان موردنظر زده شود. علاوه بر انتخاب کتاب آموزشی مناسب لازم است که آموزش‌های زبان مبتنی بر موارد زیر باشند.

آموختن زبان به کودکان همراه با انواع بازی‌های فکری، فیزیکی و عملی

ثبت‌نام کودکان و شرکت دادن آن‌ها در کلاس‌های آموزشی برای قرار گرفتن در اتمسفر آموزشی و هم‌نشین شدن با همسالان

استفاده از روش‌های آموزشی متعدد مانند نقاشی، موسیقی، استفاده از انیمیشن و کارتون‌های کودکانه

شبیه‌سازی محیط برای کودکان با استفاده از قرار دادن آن‌ها در میان افرادی که با زبان موردنظر تکلم می‌کنند و یا استفاده از نرم‌افزارها، فیلم‌ها و …

استفاده از مدرس خصوصی

استفاده از پوسترها در اتاق کودک

اجرای تئاتر و سرگرمی‌های مختلف به زبان موردنظر

استفاده از کاردستی و عروسک و …

جمع‌بندی نهایی

کتاب‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین منبع و مرجع آموزش زبان‌های خارجه هستند و به همین دلیل لازم است که در انتخاب، خرید و استفاده از آن‌ها به فاکتورها و پارامترهای مختلفی توجه شود. یادگیری زبان‌های خارجه برای کودکان می‌تواند همراه با چالش‌ها و مشکلات مختلفی باشد و استفاده از کتاب آموزش زبان کودکان باید بر اساس عواملی همچون سن و سال، روحیات شخصی کودک، سطح زبان و … صورت بگیرد. سایت هدف نوین به‌عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های عرضه‌کننده کتاب‌های آموزشی بهترین و باکیفیت‌ترین کتاب‌های زبان را برای سنین و سطوح مختلف در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد و افراد می‌توانند علاوه بر تهیه کتاب در این سایت انواع منابع آموزشی دیگر همانند فلش کارت‌ها، داستان‌ها، سی دی، فرهنگ لغات و … را تهیه کنند.

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + نوزده =