کد خبر : 299157
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
-

تأکید الخزعلی و حکیم بر اهمیت دستیابی به راه‌حل‌ها برای حفظ حقوق شیعیان عراق

تأکید الخزعلی و حکیم بر اهمیت دستیابی به راه‌حل‌ها برای حفظ حقوق شیعیان عراق

دبیرکل عصائب اهل الحق و رئیس جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت دستیابی به راه‌حل‌ها برای حمایت از حقوق شیعیان این کشور تأکید کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شفق نیوز، «قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل الحق و سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز (دوشنبه) اعلام کردند که برای حمایت از حقوق شیعیان باید به راه‌حل‌هایی رسید.

در بیانیه دفتر دبیرکل عصائب اهل الحق آمده که دو طرف تحولات سیاسی عراق و منطقه را مورد بحث قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: الخزعلی و حکیم بر اهمیت بهره مندی از فضای معنوی پر برکت ماه مبارک رمضان جهت نزدیک شدن دیدگاه‌های مردم و دستیابی به راهکارهای حفظ حقوق فراکسیون بزرگتر و تسریع در انجام اقدامات لازم برای تضمین شرایط بهتری که مردم عراق سزاوار آن هستند، تأکید کردند.

دیروز یکشنبه، یک منبع وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از تلاش برای گرد هم آوردن تمامی احزاب سیاسی، به منظور حل اختلافات و غلبه بر وضعیت بن بست سیاسی که عراق از زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات شاهد بوده است، خبر داد.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: رهبران شیعه چارچوب هماهنگی به برگزاری جلسات مشورتی خود برای دستیابی به راهکارهایی که به مناقشه شیعه- شیعه پایان داده و حق و حقوق شیعیان را حفظ کند، ادامه می‌دهند.

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق هم در گفت‌وگو با شبکه الشرقیه اعلام کرد که تشکیل فراکسیون اکثریت، حق بزرگ‌ترین طیف اجتماعی عراق است.

تأکید الخزعلی و حکیم بر اهمیت دستیابی به راه‌حل‌ها برای حفظ حقوق شیعیان عراق

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 4 =