کد خبر : 298977
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

از اجرای فرش تاریخی غول پیکر در میدان هفت تیر تا دیوارنگاری با طراحی “گل”

از اجرای فرش تاریخی غول پیکر در میدان هفت تیر تا دیوارنگاری با طراحی “گل”

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اقدامات سازمان متبوعش برای ایام نوروز را تشریح و در این خصوص به اجرای فرش تاریخی غول پیکر در میدان هفت تیر اشاره کرد.

به گزارش عصرقائم، رضا صیادی در گفت‌وگو ، در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران برای ایام نوروز گفت: هنر دیوارنگاری از جمله بخش‌هایی است که نقش به سزایی در زیباسازی شهر و روحیه بخشی به شهروندان دارد بر همین اساس نیز تلاش بر این بود بتوانیم با به تصویر کشیدن یکی از ارکان زیبا و جذاب طبیعت که ارتباطی مستقیم با فصل بهار دارد، حال و هوای شهر را به سمت بهار و استقبال از نوروز هدایت کنیم.

وی افزود: با همین دیدگاه، در این دوره بخش گلستان بر طراحی و اجرای دیوارنگاری با محوریت ایده‌پردازی و طراحی “گل” شکل گرفت. در این رویداد هیئت داوران از بین ۱۳۳۰ اثر  از ۴۲۶ شرکت کننده، ۴۵ اثر را برای اجرا در محور اصلی خیابان دماوند، حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا سه راه تهرانپارس انتخاب کردند. در بخش نگارستان نیز بالغ بر ۱۵ طرح انتخاب شده که در سایر مناطق شهر اجرا شدند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، بر لزوم توجه به ابعاد بصری در شهر تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که همواره  بر آن تأکید داشتم، توجه به فضای شهر و اجتناب از ایجاد آلودگی بصری و شلوغی در فضای هنری است؛ در همین راستا نیز، انتخاب آثار با توجه به این مباحث و توسط اساتید شناخته شده این عرصه انجام شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای فرش غول پیکر در میدان هفت تیر خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های این دوره اجرای فرش غول پیکر در میدان هفت تیر و به ابعاد  ۹۳۰ متر مربع است. این اثر از دیگر بخش‌های بهارستان است که با استفاده از شن‌های رنگی و در ابعاد گسترده اجرا شده است. سعی ما این بود که بتوانیم در بهارستان امسال، فضای بیشتری از شهر را با احساس بهاری، نو شدن و زیباسازی همراه کنیم به همین خاطر نیز طرحی چون فرش غول پیکر در میدان هفت تیر که فضایی پر تردد است و نقشی مرکزی در فضای پایتخت به عهده دارد، اجرا شد.

وی تاکید کرد: در ادامه طرح زیباسازی شهر برای بهار و نوروز ۱۴۰۱، بیش از ۵ هزار متر از بخش‌های مختلف شهر نظیر جدول‌ها، میله‌های حصارها و بخش‌های مختلف شهر در قالب طرح بازپیرایی، شستشو و رنگ آمیزی شد. بر مبنای اقدامات انجام شده می‌توان گفت که اقدامات متعددی نسبت به سال‌های گذشته در سبک و کمیت کارها انجام شده است. امیدواریم که با تلاش‌های انجام شده، توانسته باشیم گامی در راستای بهبود حال مردم شهر و شهروندان برداشته باشیم.

از اجرای فرش تاریخی غول پیکر در میدان هفت تیر تا دیوارنگاری با طراحی "گل"

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 15 =