کد خبر : 298882
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
-

مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود

مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود

رئیس جمهور گفت: مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود. ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم و امروز مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت بیان می‌شود اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار با جمعی از علما و روحانیون خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود، ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم و امروز مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت بیان می‌شود اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم.

وی گفت: چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما چشم به بیگانه نداریم، ارتباط با همه را می‌پسندیم اما هرگز منتظر نمی‌شویم دیگران بیایند و گرهی از گره‌های ما را بگشایند. تجربه نشان داده و از پیشینیان نیز عبرت گرفتیم که به هیچ‌عنوان به بیگانه اعتماد نکنیم؛ آنها گرهی از هیچ کس نگشودند و از ما هم نخواهند گشود، اعتماد ما به داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور است.

اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب به دولت، پشتوانه بزرگی برای ما است

رئیسی تأکید کرد: امروز و این اعتماد، سرمایه اجتماعی و مشارکت و نشاط اجتماعی و امیدواری در جامعه را افزایش می‌دهد، تمام تلاش بخش‌های مختلف کشور باید مقابله با یاس‌آفرینی دشمن و ایجاد و تزریق امید در جامعه باشد، امیدآفرینی البته با سخن و بخشنامه ممکن نیست، بلکه باید در میدان عمل محقق ‌شود.

وی با اشاره به مسوولیت‌های دولت در گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: گام‌های خوبی در ۴۰ سال اول انقلاب انجام شده است، اما کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید جبران شود. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نسخه جامعی از واقعیات کنونی و چشم‌اندازی از آینده کشور است و باید مبنای سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های تحول‌گرا برای کشور قرار بگیرد و سند تحول دولت نیز مستند به بیانیه گام دوم انقلاب است.

رئیس جمهور افزود: دشمنی‌ها و مانع‌تراشی‌ها بر سر راه ما وجود دارد و جریان نفوذ تلاش می‌کند اما هیچ کدام از اینها حرکت ملت ایران را متوقف نخواهد کرد.

در زمینه ذخائر کالاهای اساسی هیچ گونه مشکلی در کشور وجود ندارد

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: با وجود شرایط جنگی در منطقه، امروز در زمینه ذخائر کالاهای اساسی هیچ گونه مشکلی در کشور وجود ندارد اما حرکت اصلی ما به سمت استقلال در تامین کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور بوده، سمت‌ و سوی حرکت ما حرکت راهبردی است تا الگوی کشت را عوض کنیم و کشور استقلال کشاورزی پیدا کند.

وی با اشاره به کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب کسری بودجه ام‌المصائب است و ما توانستیم بدون مبتلا شدن به چاپ پول، استقراض از بانک مرکزی و بالابردن پایه پولی کشور این شرایط را بگذرانیم.

رئیس‌جمهور در مورد بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: سال گذشته رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بود در حالی که برآوردهای موجود حاکی از تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی در سال ۱۴۰۰ بوده و برنامه ما برای سال ۱۴۰۱ هم رشد ۸ درصدی است.

رئیسی بابیان اینکه کشور در وضعیتی بود که برخی در جلسات می‌گفتند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم، یادآور شد: اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده و پول فروش نفت نیز به کشور باز می‌گردد، حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به خاطر افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان بود.

وی اضافه کرد: در زمان تحویل بودجه به مجلس هم گفتیم این بودجه فارغ از مذاکرات بوده زیرا قرار است ما روی پای خودمان بایستیم و به داشته‌های خودمان اعتماد کنیم.

دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را عالی‌ترین مرجع فرهنگی در کشور می‌داند

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور بیان کرد: دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را عالی‌ترین مرجع فرهنگی در کشور می‌داند و در حوزه فرهنگی قائل به حرکت در چارچوب‌های ترسیمی این شورا است. سند تحول شورا را آماده و خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردم و ایشان هم اعلام نظر کردند.

رئیسی در ادامه گفت: حوزه علمیه می‌تواند در راستای تحول دولت، نقش‌آفرین باشد و دولت هم از نظرات حوزه استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را گرفتار حاشیه کند، اگر گرفتار حاشیه شویم از متن که اساس آن رفع گرفتاری مردم است، باز می‌مانیم.

مذاکرات برجام با قوت و عزت دنبال می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =