کد خبر : 298899
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
-

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

۸ ورزشگاه قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به بهره برداری کامل رسیده است و آماده میزبانی هستند.

به گزارش عصرقائم، جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۱) آغاز و در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ۱۴۰۱) به پایان خواهد رسید. بازیها قرار است در  ۸ ورزشگاه برگزار شود و به همین خاطر در گزارشی به بررسی ورزشگاه های جام جهانی قطر می پردازیم.

ورزشگاه آل بیت

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۶۰۰۰۰

طراح: دارالحندسه

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۴۳ کیلومتر

آل بیت که میزبان بازی افتتاحیه قطر ۲۰۲۲ است، هواداران از سراسر جهان را با فرهنگ سنتی این کشور آشنا خواهد کرد. طرح آل بیت که توسط بنیاد Aspire Zone ارائه شده ، یادآور چادر سنتی عربی است که به نام بیت الشعر معروف بوده و نمادی از مهمان نوازی اعراب است.

این استادیوم منحصر به فرد قطر دارای یک سقف جمع شونده پیشرفته است و ۴۰۰۰۰۰ متر مربع فضای سبز دارد. این محل میزبان ۹ بازی تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

ورزشگاه الجنوب

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

طراحی با الهام از: دام زاها حدید

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۳ کیلومتر

استادیوم آینده‌نگر الجنوب که در الوکره با طرحی الهام گرفته از معمار فقید بریتانیایی-عراقی دام زاها ساخته شده است، میزبان هفت بازی تا مرحله یک شانزدهم در قطر خواهد بود. این طرح از بادبان‌های قایق‌های سنتی الهام گرفته شده است که ادای احترام به گذشته دریایی شهر الوکره است. سیستم خنک کننده نوآورانه و سقف جمع شونده به این معنی است که ورزشگاه می تواند در تمام طول سال استفاده شود.

این ورزشگاه در ۱۶ می ۲۰۱۹ قبل از فینال امیر کاپ آن سال افتتاح شد. اخیراً، الجنوب میزبان مسابقات در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بوده و همچنین میزبان بخش شرق این رقابت ها نیز بوده است. این ورزشگاه همچنین توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ۱۹ دسامبر انتخاب شد.

ورزشگاه الریان

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

طراح: رامبول

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۲ کیلومتر

ورزشگاه الریان بهترین فرهنگ قطر را به نمایش می گذارد و میزبان هفت مسابقه تا مرحله یک شانزدهم نهایی قطر ۲۰۲۲ است. نمای بیرونی از الگوهای پیچیده ای که قطر را نشان می دهد، از تاریخ تجارت گرفته تا جانوران متنوع آن تشکیل شده است.

ورزشگاه الثومه

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

طراح: دفتر مهندسی عرب

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر

نمای این ورزشگاه از یک کلاه بافته سنتی که برای قرن ها توسط مردان در سراسر جهان عرب استفاده شد الهام گرفته شده است. این ورزشگاه توسط معمار قطری ابراهیم ام جیده طراحی شده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی تا مرحله یک چهارم نهایی در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

استادیوم شهر آموزش

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

طراح: FIA Fenwick Iribarren Architects

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۲ کیلومتر

استادیوم شهر آموزش در قلب بنیاد قطر واقع شده است، یک مرکز پر جنب و جوش از دانش و نوآوری که در آن این ورزشگاه نمادی از پایداری خواهد بود. این ورزشگاه میزبان هشت بازی تا مرحله یک چهارم نهایی در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود و در نهایت به ورزشگاه اصلی تیم ملی زنان قطر تبدیل خواهد شد.

این ورزشگاه اولین محل برگزاری مسابقات جام جهانی شد که قبل از افتتاحیه بزرگ خود در ژوئن ۲۰۲۰، رتبه پنج ستاره GSAS را دریافت کرد. اخیراً، شهر آموزش میزبان مسابقات در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

استادیوم بین المللی خلیفه

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر

در ۱۹ می ۲۰۱۷، استادیوم بین‌المللی خلیفه اولین استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ شد که با میزبانی فینال امیر کاپ در حضور بیش از ۴۰۰۰۰ هوادار افتتاح شد. این مکان تاریخی که در منطقه Aspire Zone قرار دارد، قبلا میزبان بازی های آسیایی و جام ملت های آسیا بوده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

رویدادهای اخیری که در خلیفه بین‌المللی برگزار می‌شود شامل مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی و جام جهانی باشگاه‌های قطر ۲۰۱۹ بوده است. امسال، این ورزشگاه میزبان مسابقات در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا نیز بود.

ورزشگاه لوسیل

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۸۰۰۰۰

طراح: فاستر

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۶ کیلومتر

استادیوم ۸۰۰۰۰ نفری لوسیل، جاه طلبی و اشتیاق قطر برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان را به تصویر می کشد. طراحی این استادیوم باشکوه از بازی نور و سایه که مشخصه فانوس فنار است الهام گرفته شده است. این مکان همچنین به مرکز Lusail تبدیل خواهد شد، یک کلان شهر جدید و پیشرفته که به طور خاص برای نیازهای ساکنان طراحی شده است. این استادیوم میزبان ده مسابقه از جمله فینال جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

ورزشگاه راس ابو عبود 

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

ظرفیت: ۴۰۰۰۰

طراح: Fenwick Architects

فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۰ کیلومتر

استادیوم راس ابو عبود اولین استادیوم مسابقات کاملاً جداشدنی و قابل استفاده مجدد در تاریخ جام جهانی FIFA خواهد بود. این استادیوم ۴۰۰۰۰ نفری که توسط معماران Fenwick Iribarren طراحی شده است، با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شد. این ورزشگاه مشرف به افق خیره کننده خلیج فارس، میزبان هفت بازی تا مرحله یک شانزدهم در قطر ۲۰۲۲ خواهد بود.

استادیوم با استفاده از ۹۹۸ کانتینر ساخته شده است.

آشنایی با ۸ ورزشگاه قطر برای جام جهانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سه =