کد خبر : 298914
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
-

تبدیل تهران به قطب گردشگری+ آمار مراجعات

تبدیل تهران به قطب گردشگری+ آمار مراجعات

رییس ستادگردشگری شهرداری تهران از تبدیل تهران به یکی از قطب‌های گردشگری کشور در نوروز جاری خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مهرشاد کاظمی در گفت‌وگو ، در مورد آمار بازدید نوروزی از اماکن تفریحی و تاریخی شهر تهران گفت: تهران در نوروز امسال به مقصد گردشگران تبدیل شد بگونه‌ای که براساس اعلام میراث فرهنگی، ضریب اشغال هتل‌های تهران به حدود ۹۰ درصد رسیده است و به گفته مسئولان میراث فرهنگی، شاهد رشد۱۰۰ درصدی بومگردی در تهران بودیم.

وی گفت: آمار بازدید از موزه حیات وحش هفت چنار از روز دوم فروردین تا دهم، ۴۴۳۷ نفر بوده است و این در حالی است که باغ پرندگان روزانه میزبان ۶ تا ۸ هزار نفر از اول نوروز تاکنون بوده است و در برج میلاد روزانه تا ۲۱ هزار نفر  وارد مجموعه می شوند و تا ۹ هزار نفر از بالای برج دیدن می‌کنند.

رییس ستادگردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در دریاچه خلیج فارس، روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از شهربازی، روزانه حدودا ۵ هزار نفر اسکله شرق، حدودا ۷ هزار نفر از اسکله غرب بازدید کردند و آمار بازدید روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر گردشگر و در لحظه ۳۵ هزار نفر از دریاچه دیدن کردند.

کاظمی با بیان اینکه روزانه از باغ موزه قصر نیز ۱۰۰۰ نفر بازدید کردند گفت: همچنین مجموعه عباس آباد روزانه میزبان بیش از ۹۰۰ هزار تن بود که قریب به ۷۰۰ تور داخلی پیاده و سواره در داخل مجموعه از اول تا ۱۰ فروردین برگزار شده؛ در این مدت بیش از ۱۵۰۰ نفر از موزه نادر ابراهیمی بازدید کردند و بازدید بیش از ۱۰۰۰۰نفر از بوستان ژوراسیک از ابتدای فروردین تاکنون ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه تفریحی ارم سبز روزانه میزبان  ۹۵ هزار نفر بود افزود: آمار بازدید از موزه‌ها نشان داد که تاکنون از خانه دبیرالملک۶۰۰۰ نفر، سرای کاظمی۹۰۰۰، حمام نواب(پیرامونی)۴۰۰۰ نفر، موزه نقاشی پشت شیشه ۳۵۰۰، موزه عروسک۱۲۰۰، سر درب باغ ملی ۱۳۰۰۰و محوطه وزارت خارجه و میدان مشق ۸۰۰۰،  خانه پدری دکتر حسابی۳۰۰۰ نفر، گذر گردشگری ۳۰ تیر ۶۰۰۰۰ و گذر گردشگری باب همایون ۲۵۰۰۰ بازدید کرده‌اند که در مجموع تعداد بازدیدکنندگان به حدود  ۹۹۸۰۰۰ نفر می‌رسد.

رییس ستادگردشگری شهرداری تهران افزود: همچنین از مکانهای خارج از اختیار شهرداری منطقه۱۲ یعنی موزه ملی۳۰۰۰۰نفر، کاخ گلستان۱۱۰۰۰۰نفر، عمارت مسعودیه ۸۰۰۰، باغ نگارستان ۱۰۰۰۰، موزه پمپ بنزین ۳۰۰۰، موزه ملک ۱۸۰۰، موزه پست ۲۷۰۰، موزه سکه ۲۵۰۰ و شمس العماره ۲۵۰۰۰ نفر بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل تهران به یکی از قطب‌های گردشگری بود که نوروز امسال محقق شد گفت: هدف بزرگ ما محقق شد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

تبدیل تهران به قطب گردشگری+ آمار مراجعات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =