کد خبر : 298799
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
-

رایزنی شولتس و زلنسکی درباره تضمین‌های امنیتی اوکراین

رایزنی شولتس و زلنسکی درباره تضمین‌های امنیتی اوکراین

سخنگوی دولت آلمان امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه برلین به طور کلی آمادگی دارد تا به عنوان تضمین‌کننده و ضامن عمل کند، گفت اولاف شولتس درباره تضمین‌های امنیتی برای اوکراین با ولودیمیر زلنسکی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه استانبول میزبان دور دیگری از گفت‌وگوها میان روسیه و اوکراین بود. ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه این نشست را “سازنده” خواند و گفت که مسکو از فعالیت‌های نظامی‌اش در مناطق کی‌یف و چرنیهیف می‌کاهد. کی‌یف هم به نوبه خود پیشنهاد گارانتی‌های امنیتی برای اوکراین را ارائه داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل، در کنار ترکیه، آلمان، کانادا، ایتالیا، لهستان و رژیم صهیونیستی به عنوان تضمین‌کنندگان آن عمل کنند.

در همین رابطه سخنگوی دولت آلمان به خبرنگاران گفت: در جریان گفت‌وگوها با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان آمادگی کلی را ابراز کرد… آلمان آمادگی دارد تا به عنوان یک ضامن امنیت عمل کند.

به گفته این مقام، برلین تاکنون از ارزیابی نتایج این مذاکرات میان اوکراین و روسیه در استانبول خودداری کرده و تاکید دارد که نشان دادن خویشتن‌داری ضرورت دارد.

رایزنی شولتس و زلنسکی درباره تضمین‌های امنیتی اوکراین

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − ده =