کد خبر : 298778
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

چتر امنیت پلیس، به وسعت کل جغرافیای کشور

چتر امنیت پلیس، به وسعت کل جغرافیای کشور

سخنگو و معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امروز چتر امنیتی پلیس به وسعت کل جغرافیای کشور است و همه نهادها و دستگاه ها تحت پوشش این امنیت پایدار قرار دارند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: پلیس ضابط قانون است و همواره تلاش کرده با ارائه بهترین خدمات، مردم را به قانون مداری تشویق و در مقابل نیز همانند سدی محکم در مقابل قانون گریزان ایستاده است.

وی همچنین به موضوع جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد اشاره کرد و گفت: معظم له روی این موضوع همواره تاکید و خواستار امیدآفرینی در جامعه شده اند.

سردار حاجیان افزود: امروز همه دستگاه ها از جمله پلیس هرکدام به نوبه خود وظیفه دارند تا در راستای جهاد تبیین تلاش کرده و اجازه ندهند دشمنان آن گونه که خودشان می خواهند به تفسیر موضوع برای مردم بپردازند، تفسیری که مطمئنا جانبدارانه و خلاف واقعیت خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه از پلیس به عنوان نهادی جامعه گرا، مطالبه گر، امنیت آفرین و فرهنگ ساز یاد کرد و گفت: این نهاد مدنی با نگاه جامعه محوری و آینده گرای خود توانسته در حوزه های مختلف نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس متولی امنیت داخلی جامعه است، گفت: ماموران انتظامی در حوزه های مختلف برای تحقق این مهم شبانه روز پای کار بوده اند و به فضل الهی توانسته اند امنیت خوبی را در سطح جامعه ایجاد کنند.

سردار حاجیان افزود: این مسئله امروز به اثبات رسیده هرجامعه ای که امنیت داشته باشد از رونق و توسعه هم برخوردار است و ماموران زحمتکش و جان برکف پلیس در جمهوری اسلامی با درک این مسئله شبانه روز برای برقراری و استقرار امنیت پایدار تلاش می کنند.

این مقام انتظامی به حرکت شتایان پلیس به سمت هوشمندسازی اشاره و خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت موضوع امنیت، سردار اشتری فرمانده کل انتظامی طی سالیان اخیر روی هوشمندسازی پلیس همواره تاکید داشته اند به گونه ای که این موضوع هم در شعار هفته انتظامی و هم در شعار سال پلیس به چشم می خورد.

وی ارتقاء هوش فردی کارکنان و هوش سازمانی در کنار استفاده از فناوری های نوین را از مولفه های پلیس هوشمند در تراز انقلاب معرفی کرد و گفت: با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته ان شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد حضور چنین پلیسی خواهیم بود.

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنانش به جنگ رسانه ای و شبیخون فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب سال ها قبل هشدارهای لازم را در این خصوص دادند چرا که ایشان به خوبی از اهداف و نیات دشمنان مطلع بودند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با بیان اینکه قدرت رسانه امروز از قدرت بمب اتم هم بالاتر است، گفت: دشمنان با توجه به رسانه هایی که در اختیار دارند می خواهند جریان سازی کرده و نگرش شهروندان ایرانی را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش در نهایت منجر به تغییر رفتار خواهد شد، افزود: امروز پلیس و دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید بیش از گذشته تلاش کنند تا با تولید محتوا و فرهنگ سازی مناسب بتوانند مقابل برنامه های ضد فرهنگی دشمنان ایستاده و آن ها را از دست یابی به اهدافشان بازدارند.

سردار حاجیان، پلیس را نهادی مدنی و جامعه گرا و نگاه آن را متفاوت با نگاه مطلق نظامی دانست و گفت: در همین راستا قرارگاه فضای مجازی در معاونت فرهنگی اجتماعی تشکیل شده و به تولید محتوا می پردازد تا به وظیفه خود در خصوص مقابله با جنگ رسانه ای و شبیخون فرهنگی دشمنان عمل کرده باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در ادامه امنیت موجود در استان کرمانشاه را با وجود مرزی بودن، مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مهم جز با تلاش، پشتکار و جدیت کارکنان انتظامی این استان و در عین حال مدیریت و فرماندهی خوب سردار جاویدان که در راس مجموعه قرار دارد حاصل نشده است.

وی گفت: پلیس همواره تلاش کرده پاسخگوی مطالبات و نیازهای مردم به ویژه در حوزه نظم و امنیت باشد و در همین راستا نیز شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

سردار حاجیان در پایان پلیس را حافظ واقعی امنیت جامعه برشمرد و گفت: امروز مجرمان و اشرار از کمترین امنیتی نه در کشور و نه در استان کرمانشاه برخوردار نیستند و قطعا در سال جدید هم برخورد با این افراد یکی از اولویت های کار پلیس خواهد بود.

چتر امنیت پلیس، به وسعت کل جغرافیای کشور / حرکت شتابان پلیس به سمت هوشمندسازی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =