کد خبر : 298581
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

نقش خودروهای داخلی و وضعیت راه‌ها در تصادفات جاده‌ای از نگاه نایب رئیس کمیسیون عمران

نقش خودروهای داخلی و وضعیت راه‌ها در تصادفات جاده‌ای از نگاه نایب رئیس کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

به گزارش عصرقائم،  اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بالا بودن آمار جان باختگان در تصادفات جاده ای در ایام نوروز، بیان کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی، وضعیت آسفالت جاده ها و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از جمله عوامل موثر در بالا بودن آمار تصادفات جاده ای است. بنده در مراسم تشییع جنازه خانواده ای شرکت کردک که شش نفر از اعضای خود را در تصادف از دست داده بود. متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده که اصلا هیچ آزادراهی تاکنون احداث نشده و بزرگراه ها نیز کم تر از ۱۰ درصد محقق شده است. امروز اکثر جاده ها در استان سیستان و بلوچستان دو طرفه است که با بیشترین حجم ترافیک و تصادفات مواجه هستیم.

جاده های مرگ!

وی در ادامه اظهار کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی و وضعیت نامساعد راه های مواصلاتی از عوامل موثر در بالا بودن امار جان باختگان در تصادفات جاده ای است متاسفانه ماشین های تولید داخل نیز از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبوده و بارها از تریبون ها مختلف به این موضوع اشاره شده است. بحث بعدی وضعیت جاده های مواصلاتی است. جاده هایی که در گذشته  در استان سیستان و بلوچستان یا سایر استان های کم برخوردار ساخته شده است شاید به عنوان راه های فرعی بوده اما امروز در حال تبدیل شدن به راه اصلی هستند. اکثر جاده های استان سیستان و بلوچستان معروف به جاده مرگ هستند. به خصوص راه های مواصلاتی از مرکز به جنوب استان.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت باید برای استانداردسازی راه های مواصلاتی تلاش ویژه ای داشته باشد. اگر خسارتی که سالیانه بیمه ها بابت تصادفات جاده ای پرداخت می کنند را بسنجیم بعضا بیشتر از آن چیزی است که ما در طول چند سال برای ساخت جاده ها و راه های مواصلاتی سرمایه گذاری می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نیاز است که دولت  به صورت کارشناسانه این موضوع را دنبال کند. بیشترین تلفات در تصادفات جاده ای مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. می طلبد دولت توجه ویژه ای به وضعیت راه های مواصلاتی در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کم برخوردار و پرتردد داشته باشد.

 نقش خودروهای داخلی و وضعیت راه‌ها در تصادفات جاده‌ای از نگاه نایب رئیس کمیسیون عمران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − نه =