کد خبر : 298641
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
-

تملک املاک، بزرگترین معضل توسعه فضای سبز در استان تهران است

تملک املاک، بزرگترین معضل توسعه فضای سبز در استان تهران است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، تملک املاک را بزرگ‌ترین معضل توسعه فضای سبز در استان تهران خواند و افزود: نبود بودجه مناسب برای تملک املاک در شهرها باعث شده توسعه فضای سبز در سطح استان تهران با کندی پیش رود.

به گزارش عصرقائم، عابد ملکی در گفتگو ، در تشریح روند توسعه بوستان ها و سرانه فضای سبز در سطح استان تهران گفت: در آستانه نوروز و سال جدید موضوع توسعه فضای سبز در قالب طرح نهال ایستادگی همزمان با هفته درختکاری به تمامی شهرداری‌های سطح استان تهران ابلاغ شد و کاشت نهال و توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گرفت. از سوی دیگر با تشکیل ستاد فضای سبز استان تهران وضعیت جنگل کاری در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قطعا علاوه بر توسعه جنگل کاری اطراف شهر تهران و استان تهران که در دستور کار قرار گرفته است، موضوع نگهداشت جنگل کاری‌های موجود نیز نسبت به توسعه اولویت بیشتری دارد و به جد این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه معضل اصلی توسعه فضای سبز در استان تهران تملک املاک است، افزود: در حال حاضر اجرای بوستان ها در دستور کار شهرداری های استان قرار دارد و هر شهرداری اجرای چند بوستان در دستور کار دارد ولی معضل اصلی کمبود منابع مالی برای تملک املاک است. امیدواریم از محل‌های مختلف با تامین بودجه نسبت به بهره‌برداری از بوستان‌های جدید در سال ۱۴۰۱ اقدام کنیم اما برای تملک‌ها نیازمند بودجه بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: در مورد املاک حریم شهرها با همکاری اداره کل راه و شهرسازی املاک در اختیار دولت را برای توسعه فضای سبز در اختیار خواهیم گرفت. امیدواریم از این مسیر بخشی از عقب ماندگی حوزه توسعه جنگل کاری و فضای سبز در سطح استان تهران تا حدودی جبران شود.

تملک املاک، بزرگترین معضل توسعه فضای سبز در استان تهران است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =