کد خبر : 298640
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
-

حماس: مقاومت، حق مشروع ملت فلسطین است

حماس: مقاومت، حق مشروع ملت فلسطین است

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که مقاومت در برابر اشغالگران با تمامی شیوه‌های آن حق مسلم و مشروع ملت فلسطین است.

به گزارش عصرقائم، «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز دوشنبه در سخنانی در کنفرانس «اصول فلسطین، راه آزادی» اظهار داشت که تنها راه بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین، مقاومت نظامی و مسلحانه است.

العاروری تاکید کرد که رژیم اشغالگر در این سرزمین دوام نمی‌آورد و به یاری خداوند و به همت پایداری و مقاومت ملت فلسطین رو به زوال و نابودی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که قدس شریف، پایتخت یکپارچه و ابدی فلسطین است و هرگز بر سر آن نه مذاکره‌ای صورت می‌گیرد و نه ملت فلسطین از این حق مسلم کوتاه می‌آید.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط بین برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، این توافقنامه‌ها را باطل و بی‌ارزش خواند و گفت عادی‌سازی روابط با دشمن یک جنایت و اقدامی بر خلاف اصول و حقوق ملت فلسطین و امت است.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» به اسرائیل درباره هرگونه حمله به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد و گفت که شاهد تحرکات گسترده دشمن صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای جلوگیری از تنش و درگیری در ماه مبارک رمضان هستیم.

وی افزود: ما پیام قاطعی به طرف‌های مختلف ابلاغ کردیم پیرامون اینکه دو مسئله هست که هرگونه تعدی علیه آن یا نزدیکی به آن موجب باز شدن درهای جهنم به روی اشغالگران خواهد شد. مسئله نخست قدس و مسجد الاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران به آن یا تعدی علیه آنان است. مسئله دوم هم اسرای فلسطینی هستند و به همه اعلام کرده‌ایم که اگر وارد رمضان شویم و اعتصاب غذای اسرا ادامه داشته باشد، اوضاع به سمت انفجاری دیگر پیش خواهد رفت.

العاروری تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در برابر امتحان قدس و مسجد الاقصی قرار دارد و اگر بخواهد در ماه رمضان نمازگزاران را مورد حمله و تعدی قرار دهد، اوضاع بهم خواهد خورد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: نبرد شمشیر قدس جنبه‌های استراتژیک خطرناکی را برای دشمن نمایان کرد و از همه مهمتر اینکه نشان داد این رژیم فاقد امنیت داخلی است، چرا که ساکنان سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نیز برای حمایت از ساکنان قدس و غزه به پا خواستند.

وی ادامه داد: در نبرد شمشیر قدس برای جنگی چند ماهه آماده بودیم و ۱۱ روز مبارزه علیه اشغالگران، مقدمه و سرآغاز چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم. عملیات‌های اخیر در بئر السبع و الخضیره ثابت کرد که ملت فلسطین در سرتاسر این سرزمین علیه اشغالگران یکپارچه و متحد است.

العاروروی اضافه کرد، شاید نبرد آتی با دشمن بسیار گسترده‌تر و فراگیرتر باشد و نقطه تحولی در تاریخ نبرد با دشمن باشد. وی همچنین اعلام کرد که هر اقدامی در جهت مشروعیت‌بخشی به دشمن صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، تجاوز علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین و امت است.

حماس: مقاومت، حق مشروع ملت فلسطین است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 20 =