کد خبر : 298471
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

بولتون ترامپ را فاقد “تفکر و سیاست”برای انجام مذاکرات صلح می‌داند

بولتون ترامپ را فاقد “تفکر و سیاست”برای انجام مذاکرات صلح می‌داند

جان بولتون در پاسخ به ادعاهای ترامپ مبنی براینکه اگر رئیس‌جمهور بود می‌توانست جنگ اوکراین را متوقف کند، گفت: ترامپ توانایی چنین کاری را نداشت، این اقدام نیازمند تفکر و سیاست است، نیازمند در نظرگرفتن جنبه‌های مثبت و منفی، خطرات و هزینه‌ها است و این‌ها مواردی نیست که ترامپ قادر به آن باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از هافینگتون پست، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا درخصوص توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای انجام موفقیت‌آمیز “مذاکرات صلح” در مسکو به روزنامه “پالم بیچ پست” گفت: ترامپ قادر به چنین کاری نیست.

ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هفته گذشته ادعا کرد که او می‌توانست از زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا استفاده کند تا روسیه را تهدید کند؛ اظهاراتی که برخی‌ها آن را “به شدت تحریک‌آمیز” توصیف کرده‌اند، به خصوص از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که آماده استفاده از”تسلیحات هسته‌ای” است.

جان بولتون پیشتر گفته بود که ترامپ درو اقع به “ایجاد زمینه” برای این حمله کمک کرد.

به گفته بولتون، “چاپلوسی‌های مکرر” ترامپ از پوتین و ضعیف کردن روابط آمریکا با اروپا توسط ترامپ باعث “جسارت” ولادیمیر پوتین شد، در حالیکه “تحقیر” اوکراین توسط ترامپ و ادعاهای بی‌اساس او مبنی بر اینکه دولت این کشور “فاسد” است، جایگاه اوکراین را تضعیف کرد.

بولتون به پالم بیچ پست گفت: «فکر می‌کنم همه به وضعیت نامطمئن اوکراین کمک کردند، وضعیتی که در دوره دوم ریاست‌جمهوری نیز ادامه می‌یابد».

در سال ۲۰۱۹، ترامپ کمک‌های نظامی به اوکراین را که کنگره مجوز داده بود، متوقف کرد و سپس سعی کرد از آن به عنوان وسوسه‌ای برای متقاعد کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای آغاز تحقیقات درباره جو بایدن رقیب ترامپ و پسرش هانتر استفاده کند. این اقدام به اولین استیضاح ترامپ انجامید. به گفته بولتون، توقف کمک‌ها برای اوکراین بسیار جدی‌تر از آن چیزی بود که بسیاری در آن زمان تصور می‌کردند.

وی افزود: اوکراین تنها کشوری نیست که با تهدیدات امنیتی در دولت ترامپ مواجه شد.

جان بولتون پیشتر به واشنگتن پست گفته بود: معتقدم که هدف دونالد ترامپ خروج آمریکا از ناتو یا محدود کردن حمایت واشنگتن از این ائتلاف بود. این درست چیزی‌ست که پوتین در دور بعدی ریاست ترامپ منتظر آن است.

بولتون ترامپ را فاقد "تفکر و سیاست"برای انجام مذاکرات صلح می‌داند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 15 =