کد خبر : 298391
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

افزایش سرعت وزش باد در سواحل جنوبی

افزایش سرعت وزش باد در سواحل جنوبی

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار نارنجی و زرد از افزایش سرعت باد و در نتیجه افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی از افزایش سرعت وزش باد با سمت شمال‌غربی طی بازه زمانی صبح یک‌شنبه( ۷ فروردین ماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه( ۹ فروردین ماه) با مخاطره افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحلی بیش از ۳ متر خبر داد.

فردا یک‌شنبه خلیج فارس، نواحی مرکزی مناطق ساحلی و دور از ساحل، دوشنبه خلیج فارس، نواحی شرقی مناطق ساحلی و دور از ساحل و سه‌شنبه  نواحی شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، خطر آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی از تاثیرات این مخاطره خواهد بود.

توصیه می‌شود ممنوعیت شنا و فعالیت‌های غواصی، پرهیز از تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سازمان هواشناسی با هشداری زرد از افزایش سرعت باد به سمت غربی تا شمال غربی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۸ و ۹ فروردین ماه) با مخاطره افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر خبر داد.

منطقه اثر این سامانه  دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز خواهد بود.

اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال اختلال تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی است.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط  احتیاط در شنا، احتیاط در تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی بویژه در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت است.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

افزایش سرعت وزش باد در سواحل جنوبی/ خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =