کد خبر : 298249
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
-

۵ قابلیت جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون و آی‌پد

۵ قابلیت جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون و آی‌پد

نسخه ۱۵.۴ iOS اپل یک هفته پس از معرفی مک استودیو، آیفون SE۳ و استودیو دیسپلی منتشر و برای آیفون S، آیفون S۶ و مدلهای بالاتر قابل دسترس شد.

به گزارش عصرقائم،  سیستم عامل ۱۵ iOS در سپتامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد و قابلیتهایی نظیر SharePlay، ویجتهایی برای iPadOS و حالتهای فوکوس را به همراه آورد و مهمتر از همه روی موضوع بهره وری متمرکز شد. اپل از آن زمان با انتشار به روزرسانی های مرتب، ایرادهایی را رفع کرده و بهبودهایی در آیفون و آی پد صورت داده است.

وب سایت تِک رادار به بررسی پنج قابلیتی پرداخته که با آپدیت نسخه ۱۵.۴ iOS قابل دسترس می شوند. این قابلیتها عبارتند از:

فیس آی دی با ماسک

اپل قابلیتی را معرفی کرده است که به اپل واچ اجازه می دهد با احراز هویت کاربر، گوشی را از حالت قفل خارج کند اما این قابلیت برای کسانی که ساعت اپل را ندارند، مفید نخواهد بود. با نسخه ۱۵.۴ iOS کاربران امکان این را پیدا می کنند که دستگاهشان صورت ماسک دار آنها را اسکن کند. سخت افزار فیس آی دی، چشمان و ویژگیهای چهره کاربر را شناخته و قفل گوشی را باز می کند.

یونیورسال کنترل با iPadOs ۱۵.۴

این قابلیت در کنفرانس سالانه طراحان WWDC اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود اما عرضه آن از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به زمان انتشار نسخه iPadOs ۱۵.۴ موکول شد. چنانچه مدل خاصی از آی پد و رایانه مکی دارید که با سیستم عامل macOS ۱۲.۳ Monterey کار می کند، می توانید از نشانگر موس در هر دو دستگاه استفاده کنید.

اموجی جدید

اپل در نسخه جدید ۱۵.۴ iOS اموجیهای جدیدی معرفی کرده که شامل اموجیهای متنوع سلام و اشاره های دست است.

تدابیر ضد آزار بهتر برای ایرتگ

هنگامی که ایرتگ جدید در ۱۵.۴ iOS نصب می شود، پیامی ظاهر می شود که استفاده از آن برای ردیابی افراد جرم است و کاربران را درباره سوءاستفاده از آن در سراسر جهان هوشیار می کند. همچنین راههای بهتری برای مدیریت نوتیفیکیشنها از طریق اپلیکیشن “فایند مای” (Find My) وجود دارد تا بتوانید تعیین کنید چه زمانی اعلانهای ردیابی زمان ظاهر می شوند و درباره دریافت فوری همه نوتیفیکیشنها یا موکول کردن آنها به زمان خاصی از روز تصمیم بگیرید.

یادداشتها در iCloud Keychain

کاربران از سال ۲۰۱۹ با انتشار نسخه iOS ۱۳ قادر به ذخیره و همگام سازی کلمات عبور در آی کلود بودند اما نسخه ۱۵.۴ iOS اجازه می دهد از طریق iCloud Keychain یادداشتهایی را به کلمات عبور آی کلود اضافه کنید. اگرچه قابلیت کم اهمیتی ممکن است به نظر برسد اما از این نظر قابل ملاحظه است که اپلیکیشنهای دیگر کلمه عبور سالهاست چنین قابلیتی دارند و افزودن یادآوریهای کوچک در این بخش می تواند کمک مفیدی باشد به خصوص اگر کاربری چندین حساب برای یک سایت داشته باشد.

۵ قابلیت جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون و آی‌پد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 2 =