کد خبر : 298142
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

کاشت بهاره اوکراین نصف می‌شود؟

کاشت بهاره اوکراین نصف می‌شود؟

رومن لشچنکو، وزیر کشاورزی اوکراین اعلام کرد که سطح کاشت محصولات بهاره اوکراین ممکن است امسال نسبت به سال ۲۰۲۱ بیش از نصف کاهش یابد و به حدود ۷ میلیون هکتار در مقابل ۱۵ میلیون هکتار پیش‌بینی‌شده قبل از حمله روسیه برسد.

به گزارش عصرقائم، اوکراین یک تولیدکننده و صادرکننده عمده کشاورزی در جهان است و درگیری‌ها ممکن است برداشت و صادرات سال ۲۰۲۲ را در فصل آینده ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به شدت کاهش دهد.

پیش‌بینی کاشت محصول بهاره شامل غلاتی مانند جو و ذرت و همچنین سایر محصولات مانند چغندرقند، آفتابگردان و سویا می‌شود. وزیر کشاورزی اوکراین عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند امسال تا ۳.۳ میلیون هکتار ذرت بکارند در حالی که ۵.۴ میلیون هکتار در سال ۲۰۲۱ بود.

لشچنکو اظهار کرد: این وزارتخانه از کشاورزان خواسته است تا بیشتر گندم بهاره، گندم سیاه، جو، ارزن و جو بهاره بکارند و هیچ پیش‌بینی‌ای برای سطح کاشت محصولات خاص ارائه نکرد اما گفت که هوای بیش از حد خشک می‌تواند بر کاشت تاثیر بگذارد. اوکراین در سال گذشته تنها ۱۷۶ هزار هکتار گندم بهاره کاشت.

به گزارش رویترز، لشچنکو افزود: کشاورزان در مجموع ۶.۵ میلیون هکتار گندم زمستانه را برای برداشت ۲۰۲۲ کاشتند اما سطح برداشت شده به دلیل جنگ در بسیاری از مناطق اوکراین تنها حدود ۴ میلیون هکتار است. او از پیش‌بینی برداشت غلات در سال ۲۰۲۲ اجتناب کرد زیرا وضعیت به طور کامل تثبیت نشده است.

کاشت بهاره اوکراین نصف می‌شود؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 4 =