کد خبر : 298130
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
-

تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل درباره تسلیحات شیمیایی در اوکراین

تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل درباره تسلیحات شیمیایی در اوکراین

روسیه از یک سو و آمریکا و انگلیس از سوی دیگر در نشست غیرعلنی سازمان ملل اتهاماتی را علیه یکدیگر در مورد احتمال وقوع حمله‌ای با استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین مطرح کردند اما هیچ کدام سندی برای اثبات نگرانی‌هایشان ارائه نکردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه روسیه در نشست غیرعلنی روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل موضوع نشت آمونیاک در شهر محاصره شده سامی را مطرح کرد و گروه‌های ناسیونالیست تندرو اوکراینی را مقصر این امر دانست، این اظهارات توسط دیپلمات‌های آمریکایی، انگلیسی و روسی به خبرنگاران گفته شد. این در حالی است که آمریکا و انگلیس این اتهام را رد کردند.

دمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: نیروهای روس هرگز قصد نداشته و هیچ حمله‌ای به تاسیسات اوکراین که درآنها مواد سمی ذخیره یا تولید شده، انجام نداده است.

وی افزود: کاملا مشخص است که مقامات ناسیونالیست اوکراینی با حمایت کشورهای غربی از هیچ کاری برای ارعاب مردم خود و انجام حملات پرچم دروغین برای متهم کردن روسیه دریغ نخواهند کرد.

این سومین بار است که روسیه از زمان آغاز حمله‌اش به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی با هدف “غیرنظامی کردن” این کشور، موضوع تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی را مطرح کرده است. غرب و کی‌یف این موضوع را به عنوان بهانه‌ای ساختگی برای حمله به یک کشور دموکراتیک رد می‌کنند.

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز به خبرنگاران گفت: با توجه به سابقه روس‌ها در انگلیس، در روسیه علیه الکسی ناوالنی منتقد کرملین، و در سوریه، نتیجه‌گیری خیلی سخت نیست و این مساله احتمالا مقدمه‌ای برای روس‌ها به منظور ایجاد نوعی بهانه جعلی برای انجام حملاتی با استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز اتهامات روسیه را به عنوان “اتهاماتی مضحک” رد کرد و گفت: نگرانی ما این است که این مقدمه‌ای برای برنامه‌های روسیه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی باشد.

در همین حال، پولیانسکی وضعیت اوکراین را به سوریه تشبیه کرد و گفت: در سوریه نیز دولت دمشق تحت حمایت مسکو مقصر حملات شیمیایی “گروه‌های تروریستی” شناخته شد.

تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل درباره تسلیحات شیمیایی در اوکراین

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 10 =